یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
امنيت
سيسکو

سیسکو همچنان در بازار امنیت شبکه پیشتاز است

در سه ماهه سوم سال 2011 بازار جهانی نرم‌افزار و تجهیزات امنیت شبکه با 6.4 درصد رشد نسبت به سه ماهه دوم سال 2011 به 1.46میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب

تزئيني

امنیت، یک سطح بالاتر

شرکت سیف سافت حضور خود را در بازار امنیت فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد. این شرکت تازه تاسیس در یک کنفرانس خبری برنامه های خود برای عرضه محصولات کسپرسکی، سایبروم و GFI تشریح کرد.

ادامه مطلب

sym

سیمانتک پیشتاز بازار نرم‌افزارهای امنیت است

طبق رتبه‌بندی جدیدی که گروه اووم(Ovum) از شرکت‌ها حوزه‌ امنیت منتشر کرده است سیمانتک در جهان صدرنشین است و پس از این شرکت هم مک‌آفی و ترندمیکرو قرار دارند.

ادامه مطلب

تیک نیوز

جیتکس امسال با محوریت امنیت رایانه‌ها برگزار می شود

با توجه به انبوه حملات اینترنتی صورت گرفته به وبگاه‌های دولتی و شرکتی جهان، رخنه‌گری و امنیت رایانه، محور نمایشگاه امسال جیتکس(Gitex) خواهد بود که از 17 تا 21 مهر در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

ادامه مطلب

DELL

شرکت دل نرم‎افزار مدیریت امنیت عرضه کرد

دل دو راهکار جدید برای امنیت رایانه‌های کارخواه(client) با تمرکز بر رمزنگاری داده‌ها و تصدیق هویت کاربر طراحی کرده که ماه جاری در خاورمیانه عرضه می‎شود.

ادامه مطلب

ودافون

ودافن قطر امنیت معاملات اینترنتی را افزایش داد

شرکت ودافن(Vodafone) قطر با همکاری بانک ملی قطر، موسسات مسترکارت(MasterCard) و ویزا(Visa) سامانه‌ پرداخت کارت اعتباری امن و اختصاصی خود را به راه انداخت که دارای امکان رمزگذاری 128 بیتی است.

ادامه مطلب

رهبر

از سوي مقام معظم رهبري

سياست‌هاي کلي نظام در بخش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات ابلاغ شد

سياست‌هاي کلي نظام امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات ( افتا) از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شد.

ادامه مطلب

اينترنت

10 توصیه برای حفظ امنیت اعضای خانواده در اینترنت

میلیون ها خانواده هر روزه از اینترنت برای یادگیری، تحقیق، خرید، انجام امور بانکی، به اشتراک گذاری تصاویر، بازی، دانلود فیلم و موسیقی، ارتباط با دوستان، ملاقات افراد جدید و غیره استفاده می کنند که برای حفظ امنیت در این محیط دانستن اصول اولیه محافظت ضروری است.

ادامه مطلب

تیک نیوز

گاف جدید اطلاعاتی ایالات متحده به رسانه‌ها رسید

آمریکا در سندی 11 صفحه‌ای به منظور جلوگیری از رسوایی‌های اطلاعاتی مشابه اتفاق ویکی‌لیکس دستورالعمل امنیتی جدیدی را به سازمان‌های مهم خود ابلاغ کرد که گویا همین ابلاغیه قبل از انجام هر کاری به دست رسانه‌ها رسید.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

مشکل کشور نبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیست

معمولا یکی از پرخرج ترین و هزینه آفرین ترین بخش توسعه ارتباطات و تبادل اطلاعات، در بخش زیرساخت ها است، علاوه بر آن نیز زیرساخت ارتباطی بارزترین مصداق ضرب المثلی است که می گوید، خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج بدین معنی که اگر در طراحی، اجرا و نگهداری زیرساخت‌های ارتباطی ضعیف عمل کنیم دیگر امکان ارایه سرویس با کیفیت وجود نخواهد داشت. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا زیرساخت های ارتباطی کشور که متولی آن شرکت ارتباطات زیرساخت است کفاف وسعت، جمعیت و نیازهای روز کشور را می دهد؟ بخش دوم و پایانی گفت و گو با علی مطهری، رییس کمیته مخابرات و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی به این موضوع می پردازد که در ادامه می خوانید.

ادامه مطلب