یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طرح-صیانت
کمیسیون طرح صیانت

سخنگوی کمیسیون طرح صیانت منتشرکنندگان فایل صوتی پیش از شروع جلسه را جاهل خواند

سخنگوی کمیسیون مشترک اعتقاد دارد انتشار فایل صوتی مذاکره هیئت رئیسه این کمیسیون برای به حاشیه بردن طرح صیانت است. او اظهار داشت برخی با شیطنت تنها گوشه‌ای از این صحبت‌ها را منتشر کردند و انتشار آن را به حساب جهل این افراد گذاشته است؛ این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که ویدیو کوتاه منتشر شده واکنش زیادی از سوی فعالین و کارشناسان حوزه فاوا داشته است.

ادامه مطلب

حسن هاشمی

بیانیه رئیس نصر کشور درباره طرح صیانت:

نمایندگان به جای ناامیدی مشکلات مردم را حل کنند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انتشار بیانیه‌ای، رویکرد برخی نمایندگان در روند بررسی طرح صیانت از فضای مجازی را مورد انتقاد قرار داد و خواستار قاطعیت رئیس مجلس و سایر نمایندگان برای حمایت از بخش خصوصی و جلوگیری از تبعات گسترده آن شد. وی همچنین با انتقاد از رفتارهای رئیس کمیسیون مشترک در قبال مخالفین این طرح، خواسته است تا بررسی طرح صیانت به بخش خصوصی و متخصصین این امر سپرده شود.

ادامه مطلب

طرح صیانت

علیرضابیگی: طرح صیانت هرگز به نتیجه نمی‌رسد

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شانسی برای موفقیت در مجلس ندارد.

ادامه مطلب

طرح صیانت

پلتفرم‌های خارجی باید نماینده قانونی در ایران معرفی کنند

طرح صیانت، سرویس‌دهی پلتفرم‌های خارجی اثرگذار در ایران را منوط به معرفی نماینده قانونی و پذیرش تعهدات ابلاغی کمیسیون عالی تنظیم مقررات می‌کند.

ادامه مطلب

اینترنت

فیلترینگ، قطعی اینترنت و طرح صیانت؛ دغدغه‌های اصلی کاربران ایرانی درباره اینترنت

در حوزه آزادی‌های اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از آبان ۹۶ تا آبان ۱۴۰۰، سه مساله اصلی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، قطعی اینترنت و طرح صیانت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. گزارش آماری که در اینباره تهیه شده نشان می‌دهد فیلترینگ و قطعی اینترنت در ایران وابستگی فراوانی به موضوعات و مسائل سیاسی در کشور دارد.

ادامه مطلب

طرح صیانت

ادعای حذف مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی از طرح صیانت توسط سخنگوی کمیسیون تکذیب شد

در حالی که یکی از اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از احتمال حذف موضوعاتی مانند محدودسازی و کاهش پهنای باند از این طرح خبر داده بود، سخنگوی کمیسیون مشترک این موضوع را تکذیب کرد.

ادامه مطلب

مجلس

تصمیم‌گیری در مورد فیلترینگ از طرح صیانت خارج می‌شود

یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌گوید: قرار است موضوعاتی از جمله محدودسازی و کاهش پهنای باند به طور کامل از حیطهٔ طرح خارج شود.

ادامه مطلب

طرح صیانت

در نخستین جلسه بررسی «طرح صیانت» چه گذشت؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی طرح صیانت، با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی درباره این طرح، تاکید کردند که قرار نیست پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام بسته شود و مجلس تنها به‌دنبال رفع خلاء‌ قانون‌گذاری در این حوزه است تا مردم بتوانند پیگیر حقوق خود در فضای مجازی باشند.

ادامه مطلب

طرح صیانت

بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی فردا آغاز می شود

کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی فردا یکشنبه بررسی این طرح را با حضور نمایندگان عضو این کمیسیون آغاز می کند.

ادامه مطلب

طرح صیانت

بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی از هفته آینده آغاز می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه ترکیب نمایندگان منتخب برای حضور درکمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تکمیل شد، گفت: ان شاءالله هفته آینده اولین جلسه این کمیسیون تشکیل می شود.

ادامه مطلب