دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فاوا
وزارت ارتباطات

27 ارديبهشت ماه برگزار مي شود

دومين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات

دومين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات (فاوا) همزمان با 27 ارديبهشت ماه ، روز جهاني ارتباطات ، برگزار مي شود.

ادامه مطلب

جشنواره

کمیته های انتخاب برترینهای فناوری اطلاعات تشکیل شد

تعداد 10 کمیته تخصصی برای بررسی تقاضاهای ارسال شده به دبیرخانه کارگروه پژوهش و نوآوری در مورد انتخاب برترین های جشنواره ملی فاوا تشکیل شد.

ادامه مطلب

حمدون توره

دبیرکل آی‌تی‌یو خواهان راه‌اندازی سریع شبکه‌های نسل 4 در جهان شد

دکتر حمدون توره دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) از بهره‌برداران ارتباطات سیار سراسر جهان درخواست کرد هر چه سریع‌تر شبکه‌های فراخ‌باند سیار همساز با استاندارد آی‌ام‌تی پیشرفته را ایجاد کنند و از دولت‌ها نیز خواست که مالیات‌های سنگین خدمات و تجهیزات فاوا را کاهش دهند یا حتی حذف کنند تا رشد آتی بخش ارتباطات سیر متوقف نشود.

ادامه مطلب

آذربايجان

اسراییل برای بخش فاوای آذربایجان متخصص تربیت می‌کند

علی عباسف، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) جمهوری آذربایجان در باکو پایتخت این کشور با همتای اسراییلی خود دیدار کرد و راجع به همکاری‌های فاوایی مذاکره کردند.

ادامه مطلب

آذربايجان

فاوا به جای نفت درآمدزاترین منبع آذربایجان می‌شود

علی عباسف وزیر فاوای جمهوری آذربایجان در نشست رهبری فراخ‌باند در ژنو اعلام کرد که این کشور در پی آن است که تا سال 2025 از اقتصاد گاز و نفت‌محور به اقتصاد فاوا محور گذار کند.

ادامه مطلب

حمدون توره

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات سرشناس‌ترین فرد صنعت فاوای جهان نام گرفت

دکتر حمدون توره، دبیرکل اتحادیه‌ بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) در فهرست امسال 100 فرد نیرومند کسب‌وکار مخابرات جهان که در انگلستان منتشر می‌شود به خاطر کوشایی در گسترش خطوط فراخ‌باند جهان و پیگیری حق ارتباط به عنوان یکی از حقوق بنیادی بشر در صدر قرار گرفت.

ادامه مطلب

تزئيني

سرمایه‌گذاری در فاوا در سال آینده760 میلیارد یورو به اقتصاد اروپا می‌افزاید

طبق پژوهش جدیدی که گروه آکسفورد اکونومیک به سفارش شرکت AT&T انجام داده است اروپا می‌تواند صدها میلیارد یورو به تولید ناخالص داخلی(GDP) خود بیافزاید به شرطی که سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) را همپا با سایر بخش‌های جهان افزایش دهد تا بتواند رشد بهره‌وری را افزایش دهد.

ادامه مطلب

تزييني

هزینه‌کرد جهانی فاوا در سال 2010 به 2.75 تریلیون یورو رسید

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی آیدیت (iDate) هزینه‌کرد جهانی در خدمات و فناوری‌های دیجیتالی در سال 2010 مرز 2.75 تریلیون یورو را پشت سر گذاشت که 3.3 بیشتر از سال قبل از آن بود.

ادامه مطلب

عربستان

سرمایه‌گذاری عربستان در فاوا به 9.9 میلیارد دلار می‌رسد

وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری این کشور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در سال 2015 به 50 میلیارد ریال عربستان می‌رسد و این مبلغ برای سال 2013 برابر با 37 میلیارد ریال(9.9 میلیارد دلار) خواهد بود.

ادامه مطلب

itu

آی تی یو:

خدمات فاوا در سراسر جهان رو به ارزانی است

طبق تازه ترین آماری که اتحادیه بین المللی مخابرات(آی تی یو) منتشر کرده است پولی که شرکت ها و مصرف کنندگان جهان بابت خدمات پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات می پردازند نسبت به دو سال پیش به طور میانگین 18 درصد کاهش یافته است و این کاهش برای اینترنت پرسرعت بیش از 50 درصد بوده است.

ادامه مطلب