یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمیته های انتخاب برترینهای فناوری اطلاعات تشکیل شد

جشنواره

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۷:۰۰


تعداد 10 کمیته تخصصی برای بررسی تقاضاهای ارسال شده به دبیرخانه کارگروه پژوهش و نوآوری در مورد انتخاب برترین های جشنواره ملی فاوا تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات یادواره شهید دکتر قندی، 27 اردیبهشت ماه 91 و همزمان با هفته ارتباطات برگزار می شود و براین اساس کارگروه پژوهش و نوآوری این جشنواره انتخاب برترین‌های عرصه آموزش، پژوهش و فناوری، بزرگداشت نخبگان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و معرفی نوآوری‌های برتر در حوزه‌ICT  را مدنظر قرار داده است. 

دانشگاه‌ها، موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی، انجمن‌های علمی و شرکتها و موسسات پژوهشی و دانش بنیان از جمله شرکت کنندگان حقوقی در این جشنواره هستند که آثار آنها در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
مهدی اخوان بهابادی رئیس کارگروه پژوهش و نوآوری دومین جشنواره ملی فاوا تحرک بخشیدن به فعالیت‌های در حال اجرا در این حوزه و شناسایی و پرورش استعدادها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله اهداف این کارگروه اعلام و خاطرنشان کرد: جامعه هدف در این کارگروه بسیار گسترده بوده و تاکنون استقبال خوبی از سوی جامعه هدف تعریف شده در این کارگروه برای حضور در این جشنواره صورت گرفته است. 
وی درباره شاخص‌های ارزیابی تعریف شده در این حوزه گفت: متقاضیان حقوقی در دو بخش آموزشی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که دوره های آموزشی رسمی ارائه شده در حوزه فاوا، میزان بکارگیری فاوا در فرایندهای کاری، برگزاری کنفرانس‌های بین المللی و داخلی در حوزه مرتبط با فاوا و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی که برای اولین بار در ایران و در حوزه فاوا انجام شده از جمله شاخص‌های آن محسوب می‌شود. 
اخوان افزود: آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان در بخش حقیقی نیز در سه بخش آموزش، پژوهش و انتشارات مورد بررسی قرار می‌گیرد که عناوین دوره‌های آموزشی یا کارگاه تخصصی، مقالات منتشر شده و یا ترجمه شده، پایان نامه های مرتبط و طرح‌های پژوهش پایان یافته و اختراع یا نوآوری‌های موجود در این حوزه از جمله شاخص‌های تعریف شده است. 
به گزارش مهر، ارزیابی‌های برترین های فاوا براساس مدارک ارسال شده از سوی متقاضیان و توسط گروهی از داوران از تمامی سازمان‌های مرتبط نظیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت در کمیته‌های تخصصی صورت می‌گیرد. 
در دومین جشنواره ملی فاوا، پژوهشگران و استادان و دانشجویان برتر در حوزه ارتباطات و فناروی اطلاعات معرفی خواهند شد و همچنین کتاب‌های منتشر شده و نوآوریهای برتر در حوزه فاوا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو