شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
ژاپن
بيت کوين

پرداخت حقوق کارمندان با بيت کوين در ژاپن

يک شرکت ژاپني حقوق کارمندان و کارکنان خود را به ارز ديجيتالي بيت کوين پرداخت مي کند.

ادامه مطلب

SPY_SATELLITE

ژاپن ماهواره‌ جاسوسی به فضا فرستاد

ژاپن ماهواره‌ای جاسوسی را با موفقیت در مدار زمین قرار داد و امیدوار است با پرتاب ماهواره‌ای دیگر در سال آینده به فضا، شبکه ماهواره‌های گردآوری اطلاعات خود را تکمیل کند.

ادامه مطلب

chip

تراشه جدید حدنصاب سرعت انتقال در ارتباطات داده‌ای بی‌سیم را پشت سر گذاشت

شرکت ژاپنی روهم(Rohm) که سازنده قطعات الکترونیکی است از ساخت تراشه جدیدی خبر داد که سرعت انتقال داده را به میزان بی‌سابقه 1.5 گیگابیت در ثانیه می‌رساند و احتمال دارد این سرعت در آینده به 30 گیگابیت در ثانیه هم برسد.

ادامه مطلب

k-computer

رایانه‌ ژاپنی حدنصاب سرعت را شکست

ابر رایانه‌ای ژاپنی با اجرای 10 کوادریلیون محاسبه در ثانیه حد نصاب سریع‌ترین رایانه جهان را که متعلق به خودش بود پشت سر گذاشت(هر کوادریلیون برابر هزار تریلیون است).

ادامه مطلب

iOS 5

اپل امکانات هشدار زمین لرزه را به iOS 5 اضافه کرد

به گفته‌ کاربران نسخه‌ آزمایشی iOS 5 گزینه‌ جدیدی به این سامانه‌ عامل افزاره‌های آیفون، آیپاد تاچ و آیپد شرکت اپل افزوده شده است که به کاربران این افزاره‌ها در ژاپن امکان می‌دهد تا بخش هشدار زمین‌لرزه را فعال کنند.

ادامه مطلب

ژاپن

صداوسیمای ژاپن تمام دیجیتالی شد

ژاپن گذار به صداوسیمای دیجیتالی را تکمیل کرد و شبکه‌ صداوسیمای آنالوگ را در تمامی مناطق به جز مناطقی که به شدت در زمینلرزه و دریالرزه 11 مارس آسیب دید قطع کرد.

ادامه مطلب

باتري

محققان ژاپنی عمر باتری‎ها را سه برابر می‎کنند

پژوهشگران ژاپنی به ماده جدیدی دست یافته‎اند که طبق تخمین آنان ظرفیت باتری‎های یون لیتیوم را سه برابر می‎کند. این موفقیت توسط صنایع الکتریک سومیتومو (Sumitomo) به دست آمده است که خط تولید کوچکی در مرکز تحقیق و توسعه اوزاکا برای تولید ماده جدیدی اختصاص داده است.

ادامه مطلب

وايمكس

شبکه‎های وایمکس ژاپن و مالزی پیمان همکاری امضا کردند

یوکیو کامیونیکیشنز (UQ Communications) بهره‎بردار ژاپنی شبکه وایمکس اعلام کرد که با همتای مالزیایی خود، وای‎تی‎ال کامیونیکیشنز (YTL Communications) برای گسترش همکاری دو شرکت در زمینه توسعه تجارت وایمکس پیمان همکاری امضا کرده است.

ادامه مطلب

شارژر

با ابداع جدید ژاپنی ها موبایل خود را با آب جوش شارژ کنید

شرکتی ژاپنی شارژری ساخته که با قرار گرفتن در ظرفی از آب جوش گرمای آب را به جریان الکتریسیته لازم برای تلفن همراه یا تجهیزات کوچک دیگر تبدیل می‎کند.

ادامه مطلب

تیک نیوز

ژاپن دوباره در صدر سازندگان ابررایانه قرار می‎گیرد

ارث سیمولاتور(Earth Simulator) نه تنها جایگاه خود را از دست داده، بلکه در واقع کم‌بازده‌ترین رایانه در آخرین فهرست 500 برترین رایانه، حدود 20 درصد از آن سریعتر است.

ادامه مطلب