جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت حقوق کارمندان با بيت کوين در ژاپن

بيت کوين

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶:۰۰


يک شرکت ژاپني حقوق کارمندان و کارکنان خود را به ارز ديجيتالي بيت کوين پرداخت مي کند.

وايمکس نيوز- يک شرکت خصوصي در ژاپن موسوم بهGMO که در زمينه تجارت آنلاين و زيرساخت هاي اينترنتي و مالي فعاليت مي کند، تصميم گرفته است که ازماه فوريه سال آينده به منظور آشنايي کارکنان خود با ارز ديجيتالي و رمزنگاري شده بيت کوين، حدود 100 هزار ين (معادل 890 دلار) از حقوق کارمندان خود را به ارز بيت کوين پرداخت کند.

هارومي ايشي – سخنگوي شرکت GMO– در اين خصوص عنوان کرده است که در صورتي که کارمندان اعلام رضايت کنند، ما قادر خواهيم بود حقوق آنها را به بيت کوين پرداخت کنيم.

وي افزود:" ما قصد داريم بدين منظور واقعا از ارزهاي ديجيتالي رمزنگاري شده جديد همچون بيت کوين که جهان را درنورديده است، استفاده کنيم چراکه فعاليتهاي شرکت ما نيز در زمينه تجارت آنلاين و اينترنت است".

وي ادامه داد که اين پيشنهاد براي حدودا 4000 نفر از کارمندان ما در شرکت GMO ارائه شده است و آنها بايد تا زمان تعيين شده به مديران خود رضايت خود را اعلام کنند.

اين شرکت از ماه مه سال جاري ميلادي فعاليت هاي خود را در حوزه تجارت بيت کوين آغاز کرد و پس از گذشت يک ماه، به تجارت استخراج بيت کوين يا بيت کوين ماينينگ روي آورد. و به همين دليل است که اين شرکت قصد دارد مقداري از حقوق کارمندان خود را به اين ارز پرداخت کند.

اين در حاليست که بسياري از کشورهاي جهان ازجمله کشورهاي اروپايي درتلاش هستند تا اين پول بي افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر اين باورند بيت کوين به تجارتهاي غيرقانوني و غيرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهيزات تروريستي، قاچاق دارو موادمخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضايي و پليس نمي‌توانند طرفين معامله راشناسايي و ردگيري کنند، باعث سهولت آن مي‌شود.

براساس گفته‌هاي تحليلگران، زماني که بيتکوين در سال 2009 براي نخستين بار در بازارهاي جهاني ظهور پيدا کرد، ارزش آن حتي از يک دلار هم کمتر بود و اکنون تا مرز 18هزار دلار هم رسيده است. درواقع، فناوري بيت‌کوين ‌که يک پول رمز نگاري شده است، اين امکان را به کاربران مي‌دهد که بدون نياز به هيچ بانکي مبادلات مالي خود را انجام مي‌دهند و همچنين هويت طرفين معامله نيز ناشناس باقي مي‌ماند.

بيت‌کوين طي سال جاري، پس از افزايش تقاضاهاي سازمان‌دهي شده براي استفاده از ارزهاي رمزگذاري شده و توسعه مصرف اصلي و مالي از آن، بيش از 900 درصد افزايش قيمت داشته است. طي سالهاي اخير، ارز مجازي بيت‌کوين توانسته است ارزش بسيار بالايي را براي خود ثبت کند و در آخرين مبادلات بازار جهاني، بيت‌کوين با رسيدن به رقم  18هزار دلار  رکورد جديدي را ثبت کند.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو