شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ژاپن ماهواره‌ جاسوسی به فضا فرستاد

SPY_SATELLITE

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳:۰۰


ژاپن ماهواره‌ای جاسوسی را با موفقیت در مدار زمین قرار داد و امیدوار است با پرتاب ماهواره‌ای دیگر در سال آینده به فضا، شبکه ماهواره‌های گردآوری اطلاعات خود را تکمیل کند.

وایمکس نیوز - طبق اعلام سازمان فضایی ژاپن(جاکسا) این ماهواره‌ مجهز به رادار از جزیره دورافتاده تانگاشیما در جنوب این کشور به فضا پرتاب شد و اکنون بدون مشکلی کار می‌کند. این دومین پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره توسط ژاپن در سال جاری است و ماهواره قبلی در ماه سپتامبر به فضا پرتاب شده بود.
مقامات ژاپن در مورد جزییات قابلیت‌های این ماهواره اطلاعاتی ارایه نداده‌اند ولی به گزارش رسانه‌های ژاپنی این ماهواره با اطلاع‌رسانی راجع به رویدادهای زمین در شب‌ها، ماهواره‌های نوری ژاپن را تقویت می‌کنند که در گذشته به فضا پرتاب شده‌اند.
ژاپن بر اثر نگرانی از برنامه‌های موشکی کره‌ شمالی،دو ماهواره‌ نخست خود را در سال 2003 به فضا فرستاد و هم اکنون دارای چهار ماهواره اطلاعات‌گیری نوری در مدار زمین است هر چند که یکی از آنها به بهره‌برداری کامل نرسیده است.
ژاپن در گذشته دو ماهواره اطلاعاتی راداری به فضا فرستاده بود اما هر دو از کار افتادند.
به گفته یکی از مقامات مرکز اطلاعات ماهواره ای ژاپن، ماهواره‌ای که اکنون به فضا فرستاده شده طی چند ماه آینده شروع به گردآوری اطلاعات خواهد کرد و یک ماهواره راداری دیگر هم قرار است سال آینده به فضا فرستاده شود.
ژاپن در پی آن است که با استفاده از این ماهواره‌ها، دست کم روزی یک بار راجع به هر نقطه‌ای روی زمین اطلاعات به دست آورد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو