شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

محققان ژاپنی عمر باتری‎ها را سه برابر می‎کنند

باتري

سه شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶:۰۰


پژوهشگران ژاپنی به ماده جدیدی دست یافته‎اند که طبق تخمین آنان ظرفیت باتری‎های یون لیتیوم را سه برابر می‎کند. این موفقیت توسط صنایع الکتریک سومیتومو (Sumitomo) به دست آمده است که خط تولید کوچکی در مرکز تحقیق و توسعه اوزاکا برای تولید ماده جدیدی اختصاص داده است.

وایمکس نیوز - این ماده‌ جدید آلومینیوم سلمت (Aluminum-Celmet) نامگذاری شده است. در واقع تخلخل بسیار بالای این ماده –تا 98 درصد- موجب شده است که بتوان از آن در تولید باتری‎های بسیار کارآمد استفاده کرد. وقتی این ماده به عنوان جانشین آنود آلومینیوم در باتری قابل شارژ یون لیتیوم استفاده ‎شود، میزان تخلخل بالای آن موجب افزایش قابل ملاحظه ترکیب لیتیوم شرکت کننده در جریان الکتریکی خواهد شد.

ماده جدید آلومینیوم-سلمت نتیجه فعالیت قبلی صنایع الکتریکی سومیتومو بر روی مواد نیکل و نیکل-کرومیوم است که سلمت نام‎گذاری شد.

ماده جدید آلومینیوم-سلمت به سبب هدایت الکتریکی بالاتر، سبک‌تر بودن و مقاومت در برابر خوردگی برای تولید باتری‎های جدید یون لیتیوم مناسب است. طبق محاسبات این شرکت، با استفاده از ماده آلومینیوم-سلمت می‎توان به بین 1.5 تا سه برابر ظرفیت شارژینگ دست یافت. بنابراین می‎توان باتری‎های کوچکتر و سبکتری با ظرفیت مشابه با باتری‎های قبلی تولید کرد.

مورد استفاده احتمالی دیگر باتری‎های آلومینیوم-سلمت، باتری‎های فشرده‎ای است که در منازل برای ذخیره برق تولید شده توسط انرژی خورشیدی یا سایر منابع طبیعی به کار گرفته خواهند شد. این ماده در تولید خازن‎های پیشرفته نیز کاربرد خواهد داشت.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو