شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
کاربران-اينترنت
کاربران اينترنت

چند درصد ايراني‌ها به اينترنت دسترسي ندارند؟

رشد جهشي کاربران اينترنت در ايران طي پنج ساله گذشته غيرقابل انکار است. در کنار اين مساله اما بايد ديد سرانه دسترسي به اينترنت و همينطور سرانه حجم اختصاص يافته به هر ايراني براي اينترنت داخلي و بين‌المللي در چه وضعيتي است.

ادامه مطلب

کاربران اينترنت

آخرین آمار کاربران اینترنت درایران

آمارهای رسمی گویای آن است که بخش قابل توجهی از ایرانیان برای دسترسی به اینترنت از تلفن همراه بهره می‌گیرند و بدین ترتیب بیش از 27 میلیون کاربر اینترنت موبایل در ایران وجود دارد.

ادامه مطلب

مرورگر

کدام مرورگر امن‌تر است؟

همه کاربران اينترنت براي وب‌گردي از مرورگرهاي اينترنتي از جمله مايکروسافت اج، گوگل کروم و موزيلا فايرفاکس استفاده مي‌کنند. بنابراين امنيت اين مرورگرها و اينکه کدام يک امن‌تر است، اهميت زيادي دارد.

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي

طبق برآورد شاخص هاي جامعه اطلاعاتي؛

59 درصد کاربران شبکه هاي اجتماعي دنبال سرگرمي هستند

برمبناي آخرين بررسي هاي نظام پايش شاخص هاي ارتباطات کشور، 65درصد کاربران اينترنت در ايران عضو شبکه هاي اجتماعي هستند و 59 درصد کاربران نيز در اينترنت به دنبال تفريح و سرگرمي اند.

ادامه مطلب

اينترنت

کدام کشورها بیشترین کاربر اینترنت را دارند؟

آمار و ارقام فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 2016 نشان می دهد که کشورهای درحال توسعه با 2.5 میلیارد کاربر، دارای بیشترین کاربران اینترنت هستند، درحالی که کشورهای توسعه یافته یک میلیارد کاربر اینترنت دارند.

ادامه مطلب

تلفن همراه - شبکه هاي اجتماعي

نتایج یک نظرسنجی نشان داد

سهم مجرد و متاهل‌های ایرانی‌ در شبکه‌های اجتماعی

تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی در زندگی افراد بر هیچ‌کس پوشیده نیست که همین موضوع لزوم بررسی این تاثیر را آشکار می‌کند. اینکه سن، جنس، تحصیلات، شغل و سایر ویژگی‌های فردی تا چه اندازه بر استفاده افراد در شبکه‌های اجتماعی موثر است.

ادامه مطلب

تبلت - تلفن همراه - اينترنت اشياء

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به 120 رسید

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به 120 رسیده و به ازای هر ایرانی دو سیم‌کارت فروخته شده است که این امر می‌تواند، منجر به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موبایلی در کشور شود.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات خبر داد

افزایش 6 برابری استفاده از اینترنت موبایل در نوروز امسال

وزیر ارتباطات از افزایش شش تا هفت برابری استفاده کاربران از اینترنت موبایل در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آماری که یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه کرده در نوروز امسال استفاده کاربران از اینترنت موبایل افزایش یافته است.

ادامه مطلب

اينترنت - شبکه جهاني - زيرساخت ارتباطي

تعداد کاربران اینترنت در جهان به 3.2 میلیاردنفر رسید

تعداد کل کاربران اینترنت در سراسر جهان با افزایش 200 میلیون نفری در سال 2015 به 3.2 میلیارد نفر رسیده است. در 10 سال اخیر تعداد کاربران اینترنت در هر سال بین 200 تا 300 میلیون نفر رشد کرده است.

ادامه مطلب

اينترنت - کابل - زيرساخت

بررسی ۱۶ شاخص توسعه فناوری اطلاعات؛

آغاز سرشماری دسترسی به اینترنت از خانوارها/ پایش ۲۵ هزار منزل

چهارمین طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات با نمونه‌گیری وضعیت ۲۵ هزار خانواده ایرانی آغاز شد که تا ۱۵ اسفندماه اجرای آن به اتمام می‌رسد.

ادامه مطلب