شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

طبق برآورد شاخص هاي جامعه اطلاعاتي؛

59 درصد کاربران شبکه هاي اجتماعي دنبال سرگرمي هستند

شبکه هاي اجتماعي

جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰


برمبناي آخرين بررسي هاي نظام پايش شاخص هاي ارتباطات کشور، 65درصد کاربران اينترنت در ايران عضو شبکه هاي اجتماعي هستند و 59 درصد کاربران نيز در اينترنت به دنبال تفريح و سرگرمي اند.

وايمکس نيوز- درگاه پايش جامعه اطلاعاتي برمبناي نظام پايش شاخص هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و با توجه به نتايج طرح آمارگيري برخورداري خانوارها و استفاده افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات، آخرين وضعيت استفاده از ICT در ايران را تا پايان سال 94 اعلام کرد.

59 درصد کاربران به دنبال تفريح در اينترنت هستند

طبق اين برآوردها مشخص شد که وضعيت حضور کاربران اينترنت در شبکه هاي اجتماعي از سال 92 که 20 درصد بوده در پايان سال 94 به 65 درصد افزايش يافته است.

اين درحالي است که بررسي ها نشان مي دهد که 59 درصد کاربران در اينترنت به دنبال تفريح و سرگرمي اند و 71 درصد از اين ابزار براي ارتباطات استفاده مي کنند.

فقط 8 درصد کاربران ايراني در اينترنت محتوا توليد مي کنند

در راستاي فعاليت کاربران اينترنت در ايران مشخص شده است که تنها 8 درصد کاربران ايراني به توليد محتوا در فضاي مجازي مي پردازند .

از اين ميان 2 درصد توليدات محتوا مربوط به نرم افزارهاي اينترنت براي ويرايش، 3 درصد محتواي توليد شده براي مديريت صفحات شخصي، 6 درصد محتواي ايجاد شده توسط کاربر شامل متن، عکس ، فيلم و موسيقي و نرم افزار و يک درصد نيز به توليد محتوا در قالب وبلاگ نويسي مربوط مي شود.

13 درصد کاربران ايراني از بانکداري الکترونيکي استفاده مي کنند

براساس بررسي هاي شاخص هاي جامعه اطلاعاتي  در ايران در خصوص فعاليت کاربران اينترنت مشخص شد که 13 درصد فعاليت کاربران اينترنت در ايران به بانکداري الکترونيکي معطوف است. همچنين 37.5 درصد از کاربران از خدمات دولت الکترونيک و 42 درصد از تجارت الکترونيک در اينترنت استفاده مي کنند.

در همين حال اعلام شده است که 2 درصد کاربران در فضاي اينترنت مشارکت الکترونيکي دارند و 4.5 درصد کاربران نيز از خدمات رايانش ابري استفاده مي کنند.

27 درصد کاربران اينترنت در ايران بالاي 50 سال سن دارند

بررسي ها نشان مي دهد که 74.7 درصد کاربران اينترنت در ايران در گروه سني 20 تا 29 سال هستند و اين درحالي است که 27.3 درصد کاربران اينترنت در ايران را گروه سني 50 تا 89 سال تشکيل مي دهند.

در همين حال فاصله جنسيتي بين کاربران اينترنت مرد و زن در ايران 1.9 درصد است و فاصله بين کاربران اينترنت شهري و روستايي 25.5 درصد برآورد مي شود.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو