دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
LTE
LTE

ساخت شبکه‌ی ال‌تی‌ای در کویت با همکاری زین و هواوی

هواوی و زین از راه‌اندازی موفق شبکه‌ی تجاری ال‌تی‌ای 1800 مگاهرتز در کویت خبر دادند. این دو شرکت پیش از این هم شبکه‌های "جی‌اس‌ام" و "یوام‌تی‌اس" را در کویت راه‌اندازی کرده بودند.

ادامه مطلب

du

راه‌اندازی شبکه LTE در امارات با سرعت 300 مگابیت در ثانیه

شرکت مخابراتی du از مراکز فعال در کشور امارات متحده عربی اعلام کرد که آزمایش‌های لازم برای راه‌اندازی سرویس LTE مبتنی بر شبکه مخابراتی 4G در دو منطقه از این کشور با موفقیت به پایان رسیده است.

ادامه مطلب

lte

پیشی گرفتن تعداد کاربران LTE از وایمکس

طبق اطلاعات گزارش موسسه تحقیقاتی ABI در مورد تحول در باند وسیع موبایل، در سه ماهه پایانی سال ???? و شش ماهه نخست سال ???? در کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن شاهد آن بودیم که تعداد مشترکین LTE از تعداد مشترکین وایمکس پیشی گرفته است.

ادامه مطلب

lte

ادعاي بومي‌سازي 3G و LTE در کشور توسط مرکز تحقيفات مخابرات

درحالي که هنوز کشور نتوانسته فناوري وارداتي نسل سوم تلفن همراه را در کشور پياده‌سازي کند، موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات مدعي بومي‌سازي نسل چهارم موبايل تا 3 سال آينده شده است

ادامه مطلب

lte

LTE ،فناوری نسل چهارم تلفن همراه

تقریبا دو سالی می‌شود که در تمامی نشریات و سایت‌های آی‌تی، اخبار مربوط به نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه را می‌بینیم و در تمامی این گزارشات بر یک عامل بسیار مهم تمرکز می‌شود که نسل چهارم شبکه‌ها بسیار سریع‌تر از 3G خواهد بود.

ادامه مطلب

lte

توسعه LTE در حوزه خليج فارس

در حالي که بنابر آخرين آمار رسمي منتشر شده در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، شرکت رايتل به عنوان تنها اپراتور نسل سوم کشورمان تاکنون شبکه 3G خود را براي 10 هزار مشترک تهراني و کرجي مهيا کرده است؛ اما در سال گذشته ميلادي، چهار اپراتور مخابراتي منطقه خليج فارس (شرکت اتصالات در امارات و سه اپراتور موبايل در عربستان سعودي يعني STC، موبايلي و زين)، موفق شدند که عرضه خدمات LTE (يا نسل 3.9) را در کشورهاي خود آغاز کنند.

ادامه مطلب

LTE

72 شبکه تجاري LTE تاکنون راه‌اندازي شده است

انجمن جهاني تامين‌کنندگان تلفن همراه (GSA) در تازه‌ترين گزارش خود از وضعيت فناوري LTE اعلام کرد که تعداد اپراتورهايي که به جرگه اين فناوري پيوسته‌اند به 319 اپراتور رسيد.

ادامه مطلب

Bollore

ناکامی بهره بردار فرانسوی در راه اندازی شبکه وایمکس

رییس شرکت مخابراتی بولور(Bollore)، دارنده ی مجوز وایمکس در فرانسه، از دولت این کشور خواست تا پی‌گرد حقوقی علیه این شرکت را که ممکن است به لغو امتیاز منجر شود متوقف کند.

ادامه مطلب

LTE

نخستین شبکه LTE در لندن روشن شد

بریتانیا نخستین شبکه ۳٫۵ گیگاهرتزی TD-LTE در دنیا و نخستین شبکه تجاری LTE در این کشور را روشن کرد.

ادامه مطلب

lte

هم سنجی روند رشد وایمکس و LTE

شمار مشترکین وایمکس در جهان از سال 2004 که برای نخستین بار به بهره‌برداری رسید تا پایان سال 2010 به حدود یازده میلیون نفر رسیده است

ادامه مطلب