دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
امنيت
گوشي

راهکارهايي براي افزايش امنيت گوشي‌هاي هوشمند

کارشناسان فعال در حوزه امنيت سايبري به تازگي با انتشار گزارشي به کاربران توصيه کرده‌اند که با رعايت نکات امنيتي قادر خواهند بود از نفوذ هکرها به اطلاعات شخصي موجود در گوشي‌هاي هوشمند خود جلوگيري به عمل بياورند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

تلفن هوشمندی که به کاربران اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

کمپانی های بسیار زیادی از کشورهای سرتاسر جهان به تولید تلفن های هوشمند مشغول هستند و هر یک سعی می کنند با ارائه بهترین امکانات به کاربران خود، طیف خاصی را به استفاده از محصولات جلب کنند. در این بین گوشی های با سیستم عامل های اندروید و iOS بیشترین کاربران را در سراسر جهان دارند و می توان گفت عمده ترین دلیل محبوبیت آنها نیز امکان نصب برنامه های متعدد روی گوشی است. با این حال دستگاه های ویژه ای هم مانند BlackPhone از کمپانی Silent Circle که یک گوشی فوق امن به حساب می آید یا بلک بری های اختصاصی که برای رهبران جهان تولید می شوند هم هستند که به دلایل امنیتی کاربری به خصوصی دارند. اما بد نیست بدانید که یک گوشی جدید هم معرفی شده که به کاربران خود اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

ادامه مطلب

تشخيص هويت - مغز

نتیجه قطعی استفاده از الگوی رفتار مغز

پسورد و کارت شناسایی را فراموش کنید

از سال 1981 که اولین پرونده تشخیص هویت با استفاده از اثر انگشت در آرژانتین مورد استفاده قرار گرفت،تا به امروز که ابزار و امکانات مختلفی برای تایید هویت مورد استفاده قرار میگیرند،هیچ روشی موفق نشده بود به موفقیت 100 درصدی برای تشخیص افراد دست یابد.

ادامه مطلب

هک

گوگل کروم برنده امن‌ ترین مرورگر در مسابقات هک pwn2own 2016 شد

مسابقات نفوذ به نام Pwn2Own همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی CanSec West در ونکوور کانادا بر پا شد که در این مسابقات امنیتی انواع مرورگرها، سیستم عامل‌ها و نرم افزارهایی همچون فلش پلیر، ادوبی ریدر و جاوا در معرض آزمایش قرار داده شدند.

ادامه مطلب

اپل

مهندسان اپل، استعفا را به همکاری با FBI ترجیح می‌دهند

مدت‌هاست که دولت آمریکا و FBI به بهانه حفظ امنیت ملی، کمپانی اپل را تحت فشار قرار داده‌اند تا به آن‌ها اجازه دهد به داده‌های شخصی کاربرانش دسترسی پیدا کنند. اپل نیز با قاطعیت تمام این درخواست را رد کرده است. گفته می‌شود که با افزایش فشارها، شمار زیادی از مهندسان اپل تصمیم گرفته‌اند که اگر کمپانیشان مغلوب شده و به خواسته FBI تن بدهد، استعفا دهند.

ادامه مطلب

امنيت شبکه -

کسپرسکی اعلام کرد

فارسی‌سازی محصولات امنیتی خانگی با هدف کاهش مخاطرات سایبری

موسسه امنیتی کسپرسکی اعلام کرد: تمامی فارسی زبانان در سراسر جهان از امروز می توانند به زبان مادری خود از محصولات امنیتی این شرکت استفاده کنند.

ادامه مطلب

اينترنت - امنيت

از شر تمامی رمزهای امنیتی راحت شوید!

کمپانی مک آفی این روزها بسیار بر زبان ها است.دلیل آن نیز کاندیداتوری رئیس و موسس این کمپانی یعنی"مک آفی" است.این شخصیت زندگی جنجالی داشته است و البته مغز متفکر وی در پایانه های امنیتی نرم افزار بسیار خوب و شایسته ظاهر شده است.درست در حالی که وی درگیر تبلیغات برای به دست آوردن آرای بیشتر در انتخابات است،یک خبر درخور توجه از ایشان و کمپانی تحت امر اش کاربران فراموش کار را خوشحال کرده است!

ادامه مطلب

اينترنت - ايميل

چطور یک اکانت Gmail هک شده را برگردانیم؟

امنیت در دنیای مجازی موضوعی است که متاسفانه همیشه دست کم گرفته می شود. با وجود هشدارهای متعدد کارشناسان امنیتی باز هم بسیاری از کاربران حداکثر احتیاط را درباره رمزهای عبور خود در حساب های مختلف رعایت نمی کنند و همین بعضا باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای آنها می شود.

ادامه مطلب

سردار جلالي - پدافند غيرعامل

سردارجلالی:

پدافند غیر عامل منافع ملی را از هر خطری مصون می‌دارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:موضوع پدافند غیر عامل به لحاظ مفهومی جا افتاده است و این مفهوم به نوعی به یک مؤلفه امنیت ملی تبدیل شده وسازمان توانسته است حوزه مستقل از همه جریانات و همچنین به عنوان مصون کننده منافع ملی مطرح شود.

ادامه مطلب

اندرويد

بدافزار جديد غير قابل حذف شدن در کمين کاربران اندرويد

ديگر کسي نيست که نداند اندرويد از نظر امنيتي در وضع بسيار نابساماني به سر مي برند. چند روز پيش بود که در گزارشي اعلام شد متخصصان امنيتي اندرويد به شدت نگران وضع سيستم عامل خود هستند و از بابت عملکرد ضعيف آن احساس گناه مي کنند! اما ظاهرا اين پايان اخبار بد براي کاربران اندرويد نيست امروز تيمي از متخصصين امنيتي به نوع خاصي از بدافزارهاي اين سيستم پي برده اند که در ابتدا وانمود کند برنامه اي معتبر است اما پس از قرار گيري روي گوشي، آن را در معرض خطرهاي روت قرار مي دهد. نکته نگران کننده اينکه اين بدافزار با انجام عملياتي، امکان هر گونه پاک سازي را از کاربران مي گيرد.

ادامه مطلب