یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نتیجه قطعی استفاده از الگوی رفتار مغز

پسورد و کارت شناسایی را فراموش کنید

تشخيص هويت - مغز

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰


از سال 1981 که اولین پرونده تشخیص هویت با استفاده از اثر انگشت در آرژانتین مورد استفاده قرار گرفت،تا به امروز که ابزار و امکانات مختلفی برای تایید هویت مورد استفاده قرار میگیرند،هیچ روشی موفق نشده بود به موفقیت 100 درصدی برای تشخیص افراد دست یابد.

وایمکس نیوز - به نقل از تک رادار ، روش عکس العمل نشان دادن به هر محرکی کاملا منحصربفرد است،خیلی بیش از آنچه تصویر می کنید،امواج مغزی شما با هر کس دیگری تفاوت دارد.
این نتیجه تحقیقات گروه روانشناسی دانشگاه بینگهامتون برای توسعه سیستمی برای تشخیص افراد از "اثر مغز"(اثرمغز  درواقع روشی برای بررسی الگوی الکتریکی تحرکات مغزی است) آنها است.ضریب اطمینان؟
100 درصد!
در سال 2015 تیمی با رهبری سارا لازلو و ژانگپنگ جین فعالیت های مغزی 32 نفر را در حال خواندن لغات ثبت کردند و سپس سعی کردند بر اساس اطلاعات ثبت شده ، اشخاص را تفکیک کنند.نتایج نشان دهنده دقتی بین 82 تا 97 درصد بود.
CEREBRE
حالا پژوهشگران با توسعه تجربیات این دو نفر به دنیای تصاویر ، و توسعه جامعه ی مورد تحقیقشان به 50 نفر، سیستم جدیدی را تنظیم کردند که به پروتکل "رویداد شناختی مرتبط با تشخیص بیومتریک" نامگذاری شده،که به اختصار  CEREBREخوانده می شود.در این مرحله سربندهای موج نگاری مغز روی سر این 50 نفر قرار گرفت و 500 تصویر که هر کدام بازخوردهای مشخص خود را داشتند نمایش داده شد.در بین تصاویر از یک برش پیتزا گرفته تا تصویر بازیگران معروف ،قایق ، و کلمه ای مثل "معما" استفاده شده بود.در هر مورد عکس العمل مغز نسبت به تصویر ثبت می شد.شرکت کنندگان ناشناس باقی می ماندند و پس از نمایش دوباره تصاویر،رایانه تشخیص می داد که این عکس العمل مربوط به چه شخصی است،که البته در تمامی موارد تشخیص به درستی انجام می شد.
دست آورد
لازلو می گوید :"زمانی که صدها تصویر داشته باشیم،هر شخصی احساسی متفاوت از هر تصویر جداگانه دارد،و شما تنها با داشتن اطلاعات از فعالیت مغزی افراد،می توانید شخص مورد نظر را شناسایی کنید."
او در ادامه افزود : "پیشرفت از 97 درصد به 100درصد دست آورد بزرگی است،چون بعنوان مثال ما میخواهیم راهکاری با امنیت فوق العاده داشته باشیم تا مطمئن شویم فردی مشخص به مراکز نظامی یا موشکی وارد می شود.برای این هدف ما نمیتوانیم 97 درصد را قبول کنیم و احتیاج به دقت 100 درصدی داریم."
اطلاعات مفصل در مورد این سیستم در نشریه IEEE در بخش پزشکی قانونی و امنیت منتشر شده است.

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو