دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
امواج
خطرات امواج

در همایش "بیو الکترومغناطیس" دانشگاه علم و صنعت مطرح شد

خطرات ناشی از پرتوهای موبایل و کابل‌های فشار قوی بر بدن/کودکان و نوجوانان قربانیان رده اول

عضو هیئت‌علمی گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نتایج تحقیقات جهانی در زمینه اثرات مخرب میدان‌های مغناطیسی تلفن‌های همراه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد پرتوگیری ناشی از تلفن‌های همراه در نوجوانان و کودکان به دلیل نازک‌تر بودن پوست سر و جمجمه بیشتر است، ضمن آنکه بزرگترین مقدار پرتوگیری در آن سمتی از سر صورت می‌گیرد که تلفن همراه در آن سمت نگه داشته می‌شود.

ادامه مطلب

امواج

چگونه منازل را از آلودگی امواج پاک کنیم؟

زندگی در دنیای فناوری همه ما را در معرض آلودگی امواج قرار داده است اما همه با رعایت راه حل های ساده می توانند کمی از شدت این آلودگی ها به خصوص در منازل مسکونی کم کنند.

ادامه مطلب

پروفسور سميعي

اظهارات پروفسور مجيد سميعي درباره تأثير امواج موبايل روي انسان

پروفسور مجيد سميعي گفت: امواج موبايل تنها امواجي نيست که اطراف ما وجود دارد. هزاران نوع امواج مي‌آيند و از بدن ما رد مي‌شوند و ما نمي‌بينيم.

ادامه مطلب

امواج

پروژه تحقیقاتی یک اپراتور؛

بررسی تاثیر امواج موبایل بر سقط جنین/ هیچ رابطه‌ای گزارش نشد

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از اتمام پروژه بررسی تاثیرات امواج آنتن های تلفن همراه بر سقط جنین زنان باردار خبر داد و گفت: براساس بررسی های به عمل آمده، هیچ رابطه ای میان دو موضوع گزارش نشده است.

ادامه مطلب

معصومه ابتکار

نگراني ابتکار از پارازيت و وضعيت مبهم آن

معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر پيگيري دولت يازدهم درباره بحث نظارت بر پارازيت ها، ابهامات موجود در اين بخش را يکي از موانع نظارت و پايش امواج بيان کرد.

ادامه مطلب

پارازيت

عضو کميسيون بهداشت:

اثرات پارازيت بر سلامتي مردم بررسي شود

يک عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاکيد بر لزوم کم شدن پارازيت‌ها در کشور گفت که بايد با تشکيل کارگروه تخصصي مشخص شود که چه ميزان پارازيت‌ها براي سلامتي مردم اثر مي‌گذارد.

ادامه مطلب

تشعشعات موبايل

استرس و مشاجره، تاثير امواج بر انسان را افزايش مي‎دهد

مشاور مديرعامل شرکت همراه اول با اشاره به آزمايش انجام شده با حضور 450 باردار در طي نه ماه، تصريح کرد: در اين آزمايش که افراد ذکر شده بصورت طبيعي در معرض تششعات بوده اند، هيچگونه پرتويي و يا اثرات ناشي از آن در آنان مشاهده نشد، آنچه آزمايش مزبور را در معرض آسيب قرار داده بود، استرس و مشاجرات خانوادگي و نگران‎هاي ديگر بوده است.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات تاکید کرد

دکل‌های موبایل بی‌ضررند / راه‌اندازی گمرک تخصصی کالای ICT

وزیر ارتباطات به پیشنهادش برای راه اندازی گمرک تخصصی کالاهای ICT اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این گمرک امکانی به وجود می آید که بسیاری از مشکلات برطرف شود و در آن شرایط می توان کالاها و تجهیزات تولید داخل را که طی سالهای گذشته پیشرفت خوبی داشتند ارائه کرد و گامی مثبت در این حوزه برداشت.

ادامه مطلب

Swedish_Man

مرد سوئدی برای مصونیت از امواج تلفن همراه لباس نقره‌ای می‌پوشد

مرد سوئدی 62 ساله‌ای به نام دان بنگستون که می‌گوید بر اثر تابش الکترومغناطیسی مریض می‌شود با پوشیدن لباسی از جنس نقره از خانه بیرون می‌آید و خواستار ایجاد بخشی عاری از امواج تلفن همراه در شهرها شد تا امثال او در آن جا زندگی کنند.

ادامه مطلب