یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اظهارات پروفسور مجيد سميعي درباره تأثير امواج موبايل روي انسان

پروفسور سميعي

یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰


پروفسور مجيد سميعي گفت: امواج موبايل تنها امواجي نيست که اطراف ما وجود دارد. هزاران نوع امواج مي‌آيند و از بدن ما رد مي‌شوند و ما نمي‌بينيم.

وايمکس نيوز - سال‌هاست به واسطه توسعه ابزارهاي مخابراتي بي‌سيم اين شائبه در مردم به وجود آمده که تشعشعات ساطع از آنتن‌هاي ارتباطي موجب تداخل در امر بيولوژيکي بدن مي‌شود و در بلند مدت مي‌تواند عوارضي نظير خشکي آب موجود در سر و سرطان در برخي افراد داشته باشد.

رواج چنين ديدگاه‌هاي اثبات نشده‌اي علاوه بر ايجاد دغدغه‌اي براي تمامي مردم، نهادهاي بين‌المللي تحقيقاتي و دانشگاهي را هم به تکاپو انداخت تا به اثبات آن بپردازند؛ اما با اين حال ارائه چنين ديدگاه بدبينانه‌اي به تشعشعات بي‌حاصل ماند و اغلب مراکز تحقيقاتي بين‌المللي چنين نظريه‌اي را رد کردند و از بي‌خطر بودن امواج راديويي غيريونيزه در محدوده استانداردهاي ارتباطي خبر دادند.

البته ناگفته نماند کاسبي برخي سازمان‌ها در داخل کشور از ايجاد شائبه و رعب و وحشت براي مردم است و از اين طريق تا جاي ممکن ارتباطات را محدود و شرکت‌هاي مخابراتي را وادار به پرداخت عوارض و جرايم سنگين مي‌کنند؛ اين سازمان‌ها اغلب به دنبال گزارش‌هاي علمي و نتايج حاصل از تحقيقات دانشگاهي نيستند و فقط زبان جرثقيل و ابزار تخريب را متوجه مي‌شوند.

با اين حال پروفسور مجيد سميعي جراح سرشناس ايراني مغز و اعصاب در دنيا که رياست بيمارستان خصوصي علوم عصبي هانوفر در آلمان را بر عهده دارد درباره ضرر امواج موبايل روي مغز و اعصاب گفت: امواج موبايل تنها امواجي نيست که اطراف ما وجود دارد. هزاران نوع امواج مي‌آيند و از بدن ما رد مي‌شوند و ما نمي‌بينيم.

وي عنوان کرد: شايد به همين دليل اعتماد به ضرررساني آن نداريم. تاکنون ثابت نشده که امواجي که در اطراف ما هست ضرر زيادي براي بدن دارد يا خير؛ در واقع اثبات يا رد اين موضوع بسيار مشکل است.

او افزود: از اين لحاظ نمي‌گويم اثري ندارد، همه امواج که از بدن ما رد مي‌شوند، حتي دو انسان که مقابل همديگر هستند يا به همديگر بر مي‌خورند يا به هم علاقمند مي‌شوند يا با همديگر تعامل فکري دارند يا احساسات نسبت به همديگر نشان مي‌دهند، امواج دارند.

 

منبع : تسنيم

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو