یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

استرس و مشاجره، تاثير امواج بر انسان را افزايش مي‎دهد

تشعشعات موبايل

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵:۰۰


مشاور مديرعامل شرکت همراه اول با اشاره به آزمايش انجام شده با حضور 450 باردار در طي نه ماه، تصريح کرد: در اين آزمايش که افراد ذکر شده بصورت طبيعي در معرض تششعات بوده اند، هيچگونه پرتويي و يا اثرات ناشي از آن در آنان مشاهده نشد، آنچه آزمايش مزبور را در معرض آسيب قرار داده بود، استرس و مشاجرات خانوادگي و نگران‎هاي ديگر بوده است.

وايمکس نيوز - دکتر سيد موسوي در نشست بررسي علمي امواج الکترومغناطيسي در مشهد، گفت: به منظور اعتماد بخشي به عموم مردم و در فاز نخست، تست سيستم‎هاي الکترومغناطيسي، ميزان تششعات سايت‎هاي BTS را بصورت آزمايشي در ميادين شهر تهران و مشهد مورد آزمايش قرار داده‎ايم تا مردم از نزديک شاهد نتايج آن بوده و توان امواج را با استاندارهاي جهاني مقايسه کنند. 

وي خاطرنشان ساخت: تمام سيستم‎هاي مخابراتي، بويژه آنتن‎هاي موبايل براي ورود  به بازار مورد تست و آزمايش قرارمي گيرند و پس از آن مجوز ورود را اخذ مي کنند. 

مشاور مديرعامل شرکت همراه اول، افزود: آنتن هاي BTS به خاطر توان اندکي که دارند با محيط زيست سازگارند و لذا مسوولان اين موضوع را بايد بصورت واضح براي مردم تشريح کنند تا اعتماد آنان در اين خصوص جلب شود. 

وي با اشاره به اين مطلب که قضاوت مردم است که مي‎تواند ميزان همکاري را افزايش دهد، افزود: توسعه‎ي شبکه‎هاي همراه با کمک مردم بهتر و سريعتر انجام مي گيرد. 

دکتر سيد موسوي خاطرنشان ساخت: اهالي دانش، مسوولان شهرها و شوراي شهر، شهرداري‎ها، قضات و خبرنگاران بايد اطلاعات خود را در اين خصوص افزايش داده و با مردم با اطمينان سخن بگويند. 

وي با اشاره به آزمايش انجام شده در دانشگاه تهران با حضور 450 بانوي باردار در طي مدت نه ماه تصريح کرد: در اين آزمايش که افراد ذکر شده بصورت طبيعي در معرض تششعات بوده اند، هيچگونه پرتويي و يا اثرات ناشي از آن در آنان مشاهده نگرديده است. 

دکتر سيد موسوي در پايان سخنانش تاکيد کرد: آنچه آزمايش مزبور را در معرض آسيب قرار داده بود، استرس و مشاجرات خانوادگي و نگران‎هاي ديگر بوده است. 

وي، گفت: در محيط زندگي ما روزانه ده‎ها وسيله که امواج الکترومغناطيسي ساطع مي کنند وجود دارد که آنها نيز مجوزهاي لازم را بر اساس استانداردهاي جهاني اخذ مي کنند و لذا جاي نگراني براي هيچ يک از شهروندان وجود ندارد. 

در اين نشست همچنين مهندس خليلي، مدير کل فناوري اطلاعات استانداري خراسان رضوي گفت: وظيفه دولت، نظارت برفضاي فرکانس و ساماندهي اين امواج است و لذا کارگروهي به همين منظور در استان ايجاد شده است که وظيفه آن ساماندهي سايت‎هاي BTS  مي‎باشد. 

وي تصريح کرد: اين کارگروه با حضور مديران کل چند دستگاه از جمله مخابرات، سازمان تنظيم مقررات، بهداشت و محيط زيست، استاندارد و نيروي انتظامي تشکيل گرديده و بطور مرتب براي بررسي موضوعات يادشده تشکيل جلسه مي دهند.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو