پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
برنامه-توسعه
واعظي

برنامه های سال جاری وزارت ارتباطات

تکمیل شبکه ملی اطلاعات و حمایت و زمینه سازی برای تولید محتوای بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه، تلاش در جهت تکمیل شبکه ملی اطلاعات، تولید محتوای بومی و اپلیکیشن را از اولویت های وزارت ارتباطات در سال جاری برشمرد.

ادامه مطلب

رشد - کسب و کار -

رئیس پژوهشگاه ICT:

نقشه راه بومی‌سازی فناوری‌های نوین در کشور تدوین می‌شود

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ماموریت‌های پژوهشگاه ICT در زمینه آینده پژوهی فناوری گفت: در این پژوهشگاه دنبال فناوری‌های راهبردی هستیم که بر مبنای آن برای کشور ارزش افزوده بالایی ایجاد شود.

ادامه مطلب

فضاي مجازي - اقتصاد مجازي - تجارت الکترونيک

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي:

بخش خصوصي مي تواند گره دولت الکترونيک را باز کند

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور بر لزوم مشارکت فعال بخش خصوصي در خدمات دولت الکترونيک تاکيد کرد گفت: بخش خصوصي مي تواند گره دولت الکترونيک را باز کند و زمينه توسعه آن را فراهم کند.

ادامه مطلب

واعظي

وزیر ارتباطات خبر داد

تلگرام نماینده‌ای در ایران ندارد/ارتباط مدیران ایرانی و تلگرام ایمیلی است

وزیر ارتباطات درباره نحوه ارتباط و تعامل مسئولان وزارت ارتباطات و مدیران تلگرام گفت: از طریق ایمیل با آنها مکاتبه می‌کنیم و برای مثال از همین طریق لیست کانال‌های مستهجن برای مسدود شدن را به آنها اعلام کرده‌ایم و آنها پاسخ دادند.

ادامه مطلب

اينترنت - کام

وضعیت ICT در ماه پایانی برنامه پنجم/ در منطقه دوم نشدیم

مدیر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌ها، وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را از منظر اهداف برنامه پنجم توسعه، در ماه پایانی این برنامه راهبردی، تشریح کرد.

ادامه مطلب

فيروزآبادي - شورالي عالي

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

ماموریت های شورای عالی فضای مجازی در برنامه ششم توسعه کمرنگ است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در لایحه برنامه ششم 10 وظیفه و ماموریت شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید، کمرنگ دیده شده است و باید به این موضوعات به صورت جدی تر پرداخته شود.

ادامه مطلب

کابل مسي - مخابرات

رئیس دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس :

بازپس‌گیری سیم مسی از مخابرات با یک بند ممکن نیست

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: درج یک بند در برنامه ششم برای رفع انحصار سیم مسی، حوضچه‌ها، داکت‌ها و دکل ها کافی نیست و سازوکار این موضوع باید در مجلس و طی تصویب برنامه ششم نهایی و مصوب شود.

ادامه مطلب

شوراي عالي مجازي

همه آنچه در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد

گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن برای پیشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم و ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر برای صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می‌کرد که نقطه کانونی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور به وجود آید و به این مناسبت قرار شد شورای عالی فضای مجازی کشور تشکیل شود.

ادامه مطلب

اپليکيشن - اينترنت - خدمات الکترونيک - دولت الکترونيک

تا پایان برنامه ششم

خدمات دستگاه‌های دولتی الکترونیکی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه ششم توسعه، گفته است: تا پایان برنامه مذکور خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب

کابل - اينترنت

دولت بر اساس برنامه ششم خواستار باز پس‌گيري سيم مسي شد

مخابرات:جنس فروخته شده که پس گرفته نمي شود!

يکشنبه صبح رييس جمهور لايحه برنامه ششم توسعه اقتصادي کشور را در حالي براي تصويب در اختيار مجلس شوراي اسلامي گذاشت که در بخشي از آن وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مکلف به رفع انحصار شبکه سيم مسي، کابل و داکت مخابراتي و بازپس گيري آن از شرکت مخابرات ايران شد.

ادامه مطلب