جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي:

بخش خصوصي مي تواند گره دولت الکترونيک را باز کند

فضاي مجازي - اقتصاد مجازي - تجارت الکترونيک

جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰


رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور بر لزوم مشارکت فعال بخش خصوصي در خدمات دولت الکترونيک تاکيد کرد گفت: بخش خصوصي مي تواند گره دولت الکترونيک را باز کند و زمينه توسعه آن را فراهم کند.

وايمکس نيوز - دولت الکترونيک شامل استفاده از فناوري هاي اطلاعات براي ارائه خدمات مناسب دولتي به شهروندان و بنگاه ها است و دسترسي بهتر مردم به خدمات دولتي، و پاسخگويي بهتر به نيازهاي شهروندان از جمله موضوعاتي است که در اين قالب دنبال مي شود.
براساس بند ج ماده 46 قانون برنامه پنجم، دستگاه هاي اجرايي بايد تا پايان برنامه خدمات قابل ارائه خود را به صورت الکترونيکي از طريق شبکه ملي اطلاعات عرضه کنند و نيز کليه خدمات قابل ارائه در خارج از محيط اداري خود و قابل واگذاري يا برون سپاري را به دفاتر پستي و پيشخوان خدماتي که توسط بخش غير دولتي اعم از خصوصي يا تعاوني ايجاد و مديريت مي شود، واگذار کنند.
دستگاه هاي اجرايي براساس فصل پنجم قانون مديريت خدمات کشوري موظفند با هدف بهبود کيفيت وکميت خدمات مردم و با رعايت دستورالعمل ها، اقداماتي مانند اطلاع رساني الکترونيکي در خصوص شيوه ارائه خدمات همراه با زمان بندي انجام آن، ارائه فرم هاي مورد نياز جهت انجام خدمات از طريق ابزار و وسايل الکترونيکي و ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونيکي و خذف لزوم مراجعه مردم به دستگاه هاي اجرايي براي دريافت خدمت را انجام دهند.
ناصر علي سعادت رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي کشور در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اين که بخش خصوصي آمادگي سرمايه گذاري در اين موضوع را دارد، افزود: بخش خصوصي از آمادگي لازم، اعم از فني و علمي برخوردار است و مي تواند حضوري موثر در اين موضوع داشته باشد.
وي اظهار کرد: خوشبخانه با نهاد رياست جمهوري در رابطه با دولت الکترونيک ارتباط بسيار نزديک برقرار کرديم و اميدواريم زمينه حضور موثر بخش خصوصي در اين موضوع فراهم شود.
سعادت به اقدامات مناسب دولت در زمينه ايجاد زيرساخت هاي مناسب در اين موضوع اشاره کرد و گفت: يکي از بخش هاي مهم دولت الکترونيک، ايجاد زيرساخت است و دولت زيرساخت هاي داخلي را توسعه داده است که اميدواريم اين روند ادامه يابد.

حضور شرکت هاي خارجي معتبر براي سرمايه گذاري در بازار داخلي
وي در بخش ديگري از سخنانش به فراهم آوردن سرمايه گذاري خارجي در بازار داخلي در حوزه ICT اشاره کرد و گفت: شرکت هاي خارجي بايد براي سرمايه گذاري در بازار داخلي حضور داشته باشند، نه اينکه با ورود به بازار کشور، کار را از دست شرکت هاي ايراني درآورند.
رييس سازمان نظام صنفي ايران بيان کرد: اين کار با مديريت و برنامه ريزي مناسب امکان پذير است و ما در اين راستا گام برمي داريم.
وي بر لزوم حمايت و پشتيباني از شرکت هاي بومي تاکيد کرد و گفت: شرکت هاي ايراني که نرم افزارهاي با کيفيت را توليد مي کنند، نبايد در رقابت با شرکت هاي خارجي دچار مشکل شوند.
سعادت به انجام سفرهاي خارجي براي افزايش مبادلات با شرکت هاي خارجي اشاره کرد و گفت: بيشتر تمرکز ما با سازمان مشابه خودمان در کشورهاي مختلف از جمله اروپائي و منطقه است و در سال گذشته مذاکراتي با تعدادي از آنها داشتيم.
وي ادامه داد: با توجه به سفرهاي خارجي که تاکنون انجام شده است، به مسائل و مشکلاتي برخورديم که درصدد برطرف کردن انها هستيم. برخي از فعالان خارجي تصور مي کنند که ما از کمترين امکانات هم بي بهره هستيم که در اين سفرها نسبت به آشنايي آنها با پيشرفت هاي کشور در حوزه ICT اقدام مي شود.
سعادت يکي از اهداف سفر به کشورهاي پيشرفته را ايجاد انگيزه در شرکت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در بازار ايران اعلام کرد و گفت: ما در سفرهاي خارجي درصدد هستيم تا شرايط لازم را براي سرمايه گذاري خارجي که نياز کشور هم مي باشد، فراهم آوريم.
وي ادامه داد: از اواخر ارديبهشت ماه مسئولان و دست اندکاران حوزه ICT برخي از کشورها به ايران سفر مي کنند که با هماهنگي شرکت هاي داخلي در صدد هستيم تا اتفاق مناسب اقتصادي براي مملکت بيافتد و گام هاي خوبي در اين زمينه برداشته شود.

 

منبع : ايرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو