پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسعه-فناوري
توسعه فناوري

همکاری سامسونگ با ارتش آمریکا برای توسعه فناوری

شرکت کره ای سامسونگ قصد دارد به منظور توسعه فناوری شبکه 5G با ارتش آمریکا همکاری کند.

ادامه مطلب

فناوري اطلاعات - اينترنت

رتبه 89 ایران در توسعه فناوری اطلاعات/14کشور منطقه جلوتر از ایران

مروری بر آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان سال 2015میلادی ایران در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رتبه 15منطقه و 89جهان را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب

فناوري - آينده نگري

مروری بر نقشه راه فاوای ایران در پنج سال آینده

افزایش پنج برابری محتوای بومی + اینترنت ۲۰ مگ و اینترنت اشیاء

برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای فاوای ایران به گونه‌ای است که پیش بینی می‌شود در این عرصه تا پیش از سال ۱۴۰۰ متوسط سرعت دسترسی مشترکین پهن‌باند به ۲۰ مگابیت بر ثانیه رسیده باشد.

ادامه مطلب

اقتصاد - برنامه ريزي -

بازار فناوری اطلاعات ایران به 100 هزار میلیارد تومان خواهد رسید

مرتضی براری در جلسه امروز شورای اداری استان اردبیل از رشد 3 برابری بازار فناوری اطلاعات تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

ادامه مطلب

فناوري

بازار فوق‌العاده ایران در حوزه فناوری‌های نوین

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باتوجه به پیشرفت‌های کشور در زمینه فناوری‌های نوین و نیز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، ایران بازار فوق‌العاده‌ای در حوزه فناوری‌های نوین پیدا کرده است.

ادامه مطلب

فناوري

اجرای طرح‌های کلان ملی درحوزه فناوری‌های پیشرفته کلید توسعه کشور

دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول­های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اجرایی سازی طرح های کلان ملی درحوزه فناوری های پیشرفته، کلیدی درتوسعه کشور است واین امر تنها با گردهمایی محققان و پژوهشگران در حوزه­های مختلف علمی محقق خواهد شد.

ادامه مطلب

فناوري - صنعت

يادداشت/

بعد مغفول توسعه فناوري

يک دانشجوي دکتراي سياست گذاري فرهنگي گفت:اروپاييان به اين نتيجه رسيدند اگر صرفا بر اساس رشد اقتصادي و افزايش قدرت سياسي به توسعه فناوري ادامه دهند، تمدنشان توسط محصولاتشان نابود مي شود.

ادامه مطلب

رسانه - ديجيتال - باند پهن

پروژه بومی "توانا" ظرفیت شبکه را ۶۰۰ گیگ می‌افزاید

معاون طرح و توسعه فناوری‌های نوین شرکت زیرساخت گفت: پروژه توانا با بکارگیری حداکثر توانمندی‌های تولید کنندگان داخلی در زمینه تجهیزات فنی و مدیریت شبکه یکپارچه در بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌شود.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء

معاون نوآوری وزیر ارتباطات:

نخستین پارک فناوری آی سی تی در کشور ایجاد می شود

معاون نوآوری و فناوری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بزودی پارک فناوری با هدف فعالیت در بخش اینترنت اشیا ایجاد می شود.

ادامه مطلب

برات قنبري

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات:

سرمایه گذاری های برنامه پنجم در ICT محقق نشد

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات با بیان این که سرمایه گذاری های برنامه پنجم در ICT محقق نشد درباره درآمدهای مستقیم واریزی این وزارتخانه به خزانه دولت نیز گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد.

ادامه مطلب