جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار فوق‌العاده ایران در حوزه فناوری‌های نوین

فناوري

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باتوجه به پیشرفت‌های کشور در زمینه فناوری‌های نوین و نیز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، ایران بازار فوق‌العاده‌ای در حوزه فناوری‌های نوین پیدا کرده است.

وایمکس نیوز- سورنا ستاری روز شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن افزود: خوشبختانه در جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی همه چیز از قبیل فعالیت‌های دانش‌آموزی، کارهای عملیاتی و تحقیقاتی و نیز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات را با هم داشته‌ایم.
وی بیان کرد: آنچه سرمایه کشور است، نیروی انسانی آن می‌باشد و باید به این سرمایه اهمیت دهیم.
ستاری افزود: در کشور 35 میلیون نیروی جوان و پنج میلیون دانشجو وجود دارد که اینها نیروی انسانی کشور را تشکیل می‌دهند و ایران در حوزه نیروی انسانی جزو کشورهای اول است.
ستاری یادآور شد: باید به سرمایه‌های انسانی کشور اهمیت دهیم و آینده کشور را نفت و گاز ندانیم بلکه نیروهای انسانی هستند که باید تربیت شوند و باید این نیروها را طوری تربیت کنیم که برای کشور هزینه دهند و اگر با این نگاه به کشور بنگریم، در زمینه اقتصاد دانش بنیان موفق خواهیم بود.
وی گفت: در حال حاضر در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه فناوری‌های نوین از جمله نانو، بایو، سلول‌های بنیادی و علوم شناختی آغاز شده و فعالیت‌های خوبی در ستادهای مربوطه در حال انجام است.

 

منبع : ایرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو