یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رجيستري
موبايل

هر آنچه براي رجيستري گوشي‌ همراه بايد بدانيم

اگرچه مهم‌ترين هدف رجيستري گوشي‌هاي موبايل جلوگيري از قاچاق اعلام شده بود، اما با وجود گذشت دو سال از اجرايي شدن اين طرح، هم‌چنان مشکلاتي براي برخي کاربران همراه ايجاد شده و هنوز هستند افرادي که درباره چگونگي اين موضوع و تبعات احتمالي آن سوالاتي دارند.

ادامه مطلب

موبايل

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:

رجيستري موبايل مسافري لغو نمي‌شود

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجيستري موبايل وارداتي از طريق مسافري از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها براي مسافران واقعي قابل اجرا و ثبت است چرا که نمي‌خواهيم بستري براي قاچاق گوشي تلفن همراه حتي به صورت قانوني باز شود.

ادامه مطلب

رجيستري

پايان ارديبهشت آخرين مهلت رجيستري موبايل مسافري

رجيستري موبايل مسافري از اول خرداد لغو مي‌شود و از ماه آينده اين سامانه فقط پذيراي گوشي‌هاي مسافران واقعي خواهد بود.

ادامه مطلب

گوشي موبايل

رجیستری گوشی مسافری روی میز خدمات الکترونیکی

در صورتی که عوارض دستگاه سیم‌کارت‌خور خود را پرداخت کرده‌اید اما هنوز دستگاهتان قانونی نشده و یا اطلاعات دستگاهتان از گمرک برای همتا ارسال نشده، باید نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمات الکترونیک گمرک اقدام کنید.

ادامه مطلب

تلفن همراه

در اطلاعيه رجيستري اعلام شد

چگونگي رفع مشکل در رجيستري تلفن‌هاي همراه مسافري

به دنبال تغيير در زمينه رجيستري دستگاه‌هاي مسافري در سامانه همتا، اتصال آن به سامانه گمرک و بروز مشکلات احتمالي، اين سامانه راهکاري براي پيگيري اين مشکلات ارائه کرد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

ابلاغيه جديد رجيستري تلفن همراه مسافري

طبق ابلاغيه جديد رجيستري، متقاضيان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافري اگر در زمان ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه گمرک خطايي مبني بر تعريف نشدن کد متناظر گمرکي دريافت کردند، درصورتي که شناسه پيش از برقراري ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت شده باشد، پس از بررسي‌هاي لازم، کد فعال‌سازي از طرف سامانه همتا براي متقاضي ارسال مي‌شود.

ادامه مطلب

گوشي وي 30

انتقال‌ مالکيت موبايل ازتمامي روش‌هاي کد دستوري،اپليکيشن و همتا يکسان است

در تمامي روش هاي انتقال مالکيت گوشي از جمله کد #7777*، اپليکيشن و سايت همتا، انتقال به صورت غيرمستقيم و با تاييد خريدار انجام مي‌شود و روش قبلي که شناسه گوشي مستقيم از مالکيت سيمکارت فروشنده خارج و به مالکيت خريدار در مي آمد متوقف شده است.

ادامه مطلب

گوشي

رجيستري چه مزايايي داشت؟

جمع شدن گارانتي‌هاي جعلي و مقابله با سرقت گوشي

ورود گوشي از مبادي قانوني به‌عنوان مهم‌ترين هدف و برخورداري از کنترل‌هاي ايمني و مجوز سلامت، کاهش کلاهبرداري فروش محصولات تقلبي، مقابله با سرقت گوشي‌هاي موبايل و جمع شدن گارانتي‌هاي جعلي از ديگر مزاياي اجراي رجيستري بود که از زمان اجراي اين طرح برخي از آن‌ها محقق شده است.

ادامه مطلب

موبايل

معاون وزير ارتباطات خبر داد

آغاز اجراي رجيستري موبايل مسافري با پاسپورت و شماره مسافري

معاون وزير ارتباطات گفت: ارتباط سامانه همتا، گمرک و نيروي انتظامي برقرار شده و گوشي هاي تلفن همراه بعد از اربعين (8 آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافري وارد شوند.

ادامه مطلب

ريجستري

فاز بعدی رجیستری شامل کدام وسایل می‌شود؟

پس از گوشی‌ها و تبلت‌های سیم‌کارت‌خور، نوبت به مودم‌ها و مسیریاب‌هایی که از سیم‌کارت‌ استفاده می کنند، رسیده که مشمول طرح رجیستری شوند.

ادامه مطلب