دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات خبر داد

آغاز اجراي رجيستري موبايل مسافري با پاسپورت و شماره مسافري

موبايل

یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰:۰۰


معاون وزير ارتباطات گفت: ارتباط سامانه همتا، گمرک و نيروي انتظامي برقرار شده و گوشي هاي تلفن همراه بعد از اربعين (8 آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافري وارد شوند.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره اجراي طرح رجيستري خاطرنشان کرد: در اجراي طرح رجيستري، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مسئوليت کميته راهبردي اين طرح را به عهده دارد که در دو فاز ساماندهي گوشي هاي تلفن همراه و ساماندهي تبلت‎ها اجرايي شده است.

فلاح جوشقاني با بيان اينکه توجه بيشتر ما به فاز نخست اين طرح بود تصريح کرد: فاز نخست اين طرح براي جلوگيري از قاچاق گوشي تلفن همراه اجرا شد، البته وزارت ارتباطات براي اجراي مرحله دوم رجيستري که مربوط به تبلت ها مي شود آمادگي کامل در حوزه فني دارد اما ملاحظاتي در حوزه بازار وجود دارد که اجراي آن را تعويق انداخته است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه متولي تامين گوشي تلفن همراه در بازار وزارت ارتباطات نيست اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولي تامين گوشي در بازار است، بنابراين موضوع تامين ارز گوشي هاي تلفن همراه در حوزه وظايف ما نيست، اما برخي سوءاستفاده ها و مشکلات قضايي هنگام تخصيص ارز با قيمت 4200 توماني صورت گرفت که منجر شد تا تعداد زيادي گوشي در گمرک باقي بماند که براي رفع اين موضوع پيگيري هاي لازم را انجام مي دهيم.

رييس رگولاتوري درباره نحوه اتصال گمرک، وزارت صمت و ارتباطات با يکديگر توضيح داد: سامانه همتا اين سه نهاد را به هم متصل کرده است، اين سامانه زير نظر ما نيست اما از قابليت هاي آن در اجراي طرح رجيستري استفاده شده است.

فلاح جوشقاني با اشاره به رفع مشکلات فني در حوزه اتصال برخط اين سامانه ها بيان کرد: ارتباط سامانه همتا، گمرک و نيروي انتظامي برقرار شده است تا گوشي هاي تلفن همراه بعد از اربعين (8 آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافري وارد شوند.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو