شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملي-اطلاعات
شبکه ملي اطلاعات

چوب دو سر طلای شبکه ملی اطلاعات

در حالی که مسوولان ارتباطی از عملکرد شبکه ملی اطلاعات در زمان قطعی اینترنت دفاع می‌کنند، کاربران و کسب‌وکارها هنوز هم نگران هستند که قطعی چندروزه اینترنتی مقدمه‌ای برای قطع همیشگی با ارتباطات بین‌الملل باشد و برخی اظهارنظرها نیز بعضا به این نگرانی‌ها دامن می‌زند.

ادامه مطلب

شبکه ملي اطلاعات

واقعيت پيش رفتن يا نرفتن شبکه ملي اطلاعات چيست؟!

شبکه ملي اطلاعات در حالي به يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي ارتباطي کشور تبديل شده که مرکز ملي فضاي مجازي، تحقق ?? درصدي شبکه ملي اطلاعات را قبول ندارد و آمار اعلام‌شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را رد مي‌کند.

ادامه مطلب

جهرمي

آذري جهرمي در تبريز اعلام کرد:

اتصال 644 روستا به شبکه ملي اطلاعات

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه هاي ارتباطي استان آذربايجان شرقي با هدف توسعه دسترسي شهرها و روستاهاي اين استان، از اتصال 300 روستاي اين استان تا پايان سال جاري خبر داد.

ادامه مطلب

شبکه ملي اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات

اوج مصرف اینترنت در شبکه ملی اطلاعات 3برابر شد

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اوج مصرف اینترنت از طریق شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید، گفت: در ابتدای امسال میزان مصرف اینترنت در شبکه ملی 300گیگ بود.

ادامه مطلب

چهرمي

افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات

آیین افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در این وزارتخانه برگزار شد.

ادامه مطلب

بيگ پور

تضمين ارائه خدمات بانکي در بستر شبکه ملي اطلاعات

رييس کميته پدافند غيرعامل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به تضمين ارائه خدمات بانکي در بستر شبکه ملي اطلاعات گفت: اين طرح در بانک ملت آزمايش شد که با موفقيت همراه بود و در تلاش هستيم با کمک سازمان پدافند غيرعامل بتوانيم اين طرح را در ساير بانک ها اجرايي کنيم.

ادامه مطلب

شوراي عالي فضاي مجازي / روحاني

در جلسه شورای عالی فضای مجازی انجام شد

تصویب الزامات حاکم بر اینترنت اشیا در شبکه ملی اطلاعات

اعضای شورای عالی فضای مجازی در جلسه امروز ضمن تصویب الزامات حاکم بر اینترنت اشیا در شبکه ملی اطلاعات، وظایف اجرایی شورای منحل شده عالی انفورماتیک را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول کرد.

ادامه مطلب

دولت همراه - اينترنت همراه -

دولت همراه چیست و چگونه عضو شویم؟

با دولت همراه به جای اینکه نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات دولتی به سازمان‌ها مراجعه کنند، می‌توانند با مراجعه به یک درگاه و در هر زمان، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند؛ موضوعی که می‌تواند علاوه بر شفافیت عملکرد سازمان‌ها، به حل چالش‌هایی مثل آلودگی هوا، اشتغال، محیط زیست و حقوق شهروندی کمک ‌کند.

ادامه مطلب

جهرمي

اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه خدمات بر شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با تاکید بر تغییر تکنولوژی برای ارایه خدمات بهتر و‌ ارزان تر گفت: باید از منابع بهینه استفاده کنیم لذا به جای توسعه سیم مسی، باید اعتبارات را به سمت کشیدن فیبرنوری به روستاهای کشور ببریم.

ادامه مطلب

جهرمي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

انحصار صداوسيمادرفضاي مجازي مانع رشدتوليد محتوا درشبکه ملي اطلاعات مي شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در واکنش به طرح پيشنهادي کميسيون فرهنگي مجلس در انحصار صدور مجوز و مقررات صوت و تصوير در فضاي مجازي براي صداوسيما تصريح کرد، يکي از پيامدهاي اين انحصار توقف رشد توليد محتوا در شبکه ملي اطلاعات است.

ادامه مطلب