شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:

انحصار صداوسيمادرفضاي مجازي مانع رشدتوليد محتوا درشبکه ملي اطلاعات مي شود

جهرمي

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در واکنش به طرح پيشنهادي کميسيون فرهنگي مجلس در انحصار صدور مجوز و مقررات صوت و تصوير در فضاي مجازي براي صداوسيما تصريح کرد، يکي از پيامدهاي اين انحصار توقف رشد توليد محتوا در شبکه ملي اطلاعات است.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در واکنش به طرح پيشنهادي کميسيون فرهنگي مجلس در انحصار صدور مجوز و مقررات صوت و تصوير در فضاي مجازي براي صداوسيما گفت: اين انحصار توقف رشد توليد محتوا در شبکه ملي اطلاعات است چراکه صداوسيما اعتقاد دارد به دليل آنکه پخش تلويزيوني (برادکست) براساس قانون اساسي به صورت انحصاري در اختيار اين سازمان است، در فضاي مجازي (برادبند) نيز بايد اين ظرفيت براي آنها فراهم باشد؛ همچنين مدعي اند هرگونه پخش صوتي و تصويري در فضاي مجازي بايد تحت مديريت و تحت نظارت و مقررات اين سازمان انجام شود.
وي با بيان اينکه صدا و سيما به اين رويکرد معتقد بوده و پيگير آن است، افزود: البته درباره عبارت صوت و تصوير فراگير اشاره شده در طرح پيشنهادي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، اگر ناظر به تلويزيون باشد، بدليل الزامات قانوني خدشه اي به آن وارد نيست؛ اما اکنون مديران صداوسيما تفسيري فراتر نسبت به اين موضوع دارند و حتي برخي مواقع در مراجع قضايي نسبت به فعالان بخش خصوصي فعال در اين عرصه نيز شکايت هايي را مطرح مي کنند.
آذري جهرمي با اشاره به اينکه مديران صدوسيما برنامه هاي ويدئويي درخواستي ضبط شده(VOD)  را نيز شامل اين مساله مي دانند، اظهار کرد: اين درحاليست که بين تلويزيون اينترنتي (IPTV ) و برنامه هاي ويدئويي درخواستي ضبط شده (VOD ) تفاوت هاي ماهوي وجود دارد و محتواهاي کاربر محور(UGC)  نيز به طورکامل از بحث VOD و IPTV متفاوت است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: برداشت صداوسيما از لفظ صوت و تصوير فراگير، آن است که محتواهاي کاربرمحور(UGC)، برنامه هاي ويدئويي درخواستي ضبط شده (VOD) و تلويزيون اينترنتي (IPTV) به همراه کانال هاي رسانه اي بالاي پنج هزار عضو نيز جزو صوت و تصوير فراگير محسوب مي شوند و بايد تحت نظر آنها باشد.
وي با تاکيد بر مشخص شدن تعريف دقيق مصاديق ادامه داد: ديدگاه ما اين است که اين انحصار فقط بايد محدود به همان بحث تلويزيون اينترنتي(IPTV) باشد.

منبع: ايرنا


دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو