شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
فضای مجازی

افزایش ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی ضمن بررسی موضوع گسترش شبکه فیبر نوری در کشور بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

اصول حاکم بر سیاستگذاری فضای مجازی تدوین شد

رئیس پژوهشگاه فضای مجازی گفت: در راستای نامه رئیس مجلس به رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اصول حاکم بر سیاستگذاری فضای مجازی تهیه و تدوین شده است.

ادامه مطلب

قالیباف

سیاست‌گذاری فضای مجازی باید در شورایعالی فضای مجازی انجام شود

رییس مجلس شورای اسلامی در مورد طرح صیانت گفت: مجلس معتقد از سیاست گذاری در فضای مجازی باید در شورای عالی فضای مجازی انجام شود. کمیسیون مشترک در مقطعی در این ریل حرکت نکرد و مجلس عکس العمل نشان داد و متوقف کرد.

ادامه مطلب

ایرادات فنی طرح صیانت

ایرادات فنی طرح «صیانت» چیست؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه وجود قوانین و مقررات در حوزه فضای مجازی برای هر کشوری ضرورت دارد، گفت: در متن منتشرشده از طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی»، مقررات خوبی لحاظ شده که می‌تواند در عین قانون‌گذاری، به کمک حاکمیت و کسب‌وکارهای فضای مجازی بیاید

ادامه مطلب

طرح صیانت

تندروهای مجلس به نام ساماندهی به دنبال محدودیت اینترنت هستند

پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از آنجا که خواست مردم در طرح صیانت مستتر نیست ما آن را قبول نداریم.

ادامه مطلب

اپلیکیشن

چرا مردم نسبت به اپلیکیشن های داخلی بی اعتمادند

به گفته یک کارشناس، دولت ها اقدامی برای جلب اعتماد مردم در استفاده از اپلیکیشن ها داخلی نکرده اند؛ در واقع آنها تلاشی برای اینکه مردم بدانند اطلاعاتشان محفوظ می ماند و در دسترس دیگری قرار داده نمی شود نمی کنند.

ادامه مطلب

شورای عالی فضای مجازی

مأموریت شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه ملی اطلاعات

شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأموریت داد با افزایش خدمات داخلی بر روی پلتفرم‌های زیرساختی کشور، زمینه بهبود کیفیت و سرعت در شبکه ملی اطلاعات را فراهم آورد.

ادامه مطلب

فیروزآبادی

فیروز آبادی: باید در فضای مجازی قلمروسازی کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت خواست ملت ها برای حفظ هویت و جغرافیای شان در فضای مجازی تاکید کرده و گروه های نخبه، نظامی، سیاسی و امنیتی را در حفظ خواست یک ملت تاثیرگذار دانست.

ادامه مطلب

فضای مجازی

برخورد با سوء استفاده از فضای مجازی را معطل تصویب قانون «حمایت از کاربران» نکنید

۱۸۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از قوه مجریه و قضائیه خواستند که با «سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی» و «لجام گسیختگی رسانه‌های اجتماعی» برخورد کنند و منتظر قانون «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نباشند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

پیشنهادات وزارت ارتباطات برای طرح حمایت از کاربران

در نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات برای طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، بندهای مربوط به اعمال محدودیت در ترافیک اینترنت و مسدودسازی خدمات پایه کاربردی حذف شده است.

ادامه مطلب