سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
فضای مجازی

افزایش نگران کننده شمار معتادان فضای مجازی

آمارها و نتایج تحقیقات حاکی از آن است که تعداد معتادان دیجیتال، همزمان با رشد و توسعه اینترنت به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است.

ادامه مطلب

زارع پور

گمنامی کاربران فضای مجازی یک چالش جدی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی باید دارای قوانین و مقررات خاص خود باشد. هم اکنون گمنامی کاربران چالش جدی است؛ مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است.

ادامه مطلب

هک

هک تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین در اصفهان

تعدادی از تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین‌های اصفهان امروز هک و مطالب غیر اخلاقی روی آن درج شد.

ادامه مطلب

پمپ بنزین

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

ادامه مطلب

فیس بوک

آغاز آزمایش قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های فیسبوک در اینستاگرام

فیسبوک قبلا قابلیتی برای اشتراک‌گذاری استوری‌ها و ریلزهای اینستاگرام در فیسبوک معرفی کرده بود. این شرکت اکنون در حال آزمایش نقطه مقابل این قابلیت است تا پست‌های فیسبوک را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کند.

ادامه مطلب

شبکه اجتماعی

شناسایی ۴۶ اثر مضر شبکه‌های اجتماعی توسط دانشمندان استرالیا/ اضطراب و خودکشی در صدر

دانشمندان با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند، ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.

ادامه مطلب

طرح صیانت

بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی فردا آغاز می شود

کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی فردا یکشنبه بررسی این طرح را با حضور نمایندگان عضو این کمیسیون آغاز می کند.

ادامه مطلب

واتس اپ

واتس‌اپ احتمالا به‌زودی مدیریت محتوای فایل بکاپ را ممکن می‌کند

واتس‌اپ با اضافه کردن دکمه جدید «مدیریت حجم بکاپ» ظاهرا روی بهینه‌‌سازی این قابلیت کار می‌کند تا کاربران بتوانند هنگام تعویض دستگاه‌های خود، به انتخاب خودشان مشخص کنند از کدام محتواها فایل پشتیبان تهیه شود.

ادامه مطلب

اینستاگرام

آزمایش اطلاع قطعی به کاربران اینستاگرام

اینستاگرام فیس بوک در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران درباره قطعی یا مسائل فنی در این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس مستقیما اطلاع می دهد.

ادامه مطلب

سیگنال

هجوم میلیونی کاربران به سیگنال پس از قطعی واتس‌اپ

سرویس پیام رسان خصوصی سیگنال در مدت قطعی طولانی سرویسهای فیس بوک از جمله واتس‌اپ، با خیل عظیم کاربرانی روبرو شد که به عضویت این سرویس درآمدند.

ادامه مطلب