سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
فضای-مجازی
فضای مجازی

در دومین نشست نخبگان و مجلس مطرح شد:

منع انحصار در خدمات فضای مجازی در طرح صیانت شکل بگیرد

جمعی از اساتید و فعالان فضای مجازی با حضور در مرکز پژوهش‌های فضای مجازی، به بررسی جزئیات طرح صیانت پرداختند و تاکید کردند، این طرح باید ضامن تامین حقوق عمومی و تقویت کننده دیپلماسی عمومی کشور شود.

ادامه مطلب

تقی پور

تغییرات پیشنهادی طرح صیانت چیست؟ دبیر کمیسیون مشترک تشریح می‌کند

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از تغییرات این طرح و حذف برخی مواد و تبصره‌های آن خبر داد. از جمله این تغییرات می‌توان به پیشنهاد ایجاد مانع برای مسدودسازی سلیقه‌ای شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و پررنگ‌تر شدن نقش کمیسیون عالی برای تنظیم‌گری اشاره کرد.

ادامه مطلب

واتس اپ

قابلیت پیام های حذف شونده واتس اپ گسترده تر می شود

واتس اپ تصمیم دارد به کاربران خود اجازه دهد هنگام شروع یک چت تازه به طور پیش فرض قابلیت پیام‌های حذف شونده را فعال کنند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

تفکیک مسؤولیت کاربر و پلتفرم‌ در کسب‌وکارهای اینترنتی

چرا مصوبه شورایعالی فضای مجازی اجرایی نشده است؟

شورایعالی فضای مجازی که تصمیم‌ساز و سیاست‌گذار امور فضای مجازی است، در مصوبه‌ای تکلیف حقوقی محتوای تولیدی توسط کاربر را روشن کرده و مسؤولیت آن را از دوش صاحب پلتفرم برداشته است.

ادامه مطلب

فضای مجازی

اتفاق نظر نمایندگان مجلس برای داشتن قانون در فضای مجازی

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با بیان اینکه اغلب نمایندگان اتفاق نظر دارند که باید در رابطه با فضای مجازی قانون داشته باشیم و هیچکس مخالف آن نیست و اگر سندیکا و کارشناسان نظری دارند، می‌توانند به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون مشترک ارائه کنند تا به کمیته‌ها برای اعمال نظر داده شود. ما در آغاز کار هستیم و نظرات را در جزئیات اعمال و پیشنهادات را مطرح خواهیم کرد و در این رابطه مردم نباید نگران باشند.

ادامه مطلب

توئیتر

ادامه کندی سرعت توییتر تا پاکسازی کامل محتوای غیرمجاز

روسیه سرعت توییتر در دستگاه‌های قابل حمل را تا زمانی که همه محتوای غیرمجاز در این شبکه اجتماعی حذف نشود، آهسته نگه خواهد داشت.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اینستاگرام امکان اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید را آزمایش می‌کند

در حالیکه بسیاری از کاربران اینستارگرام امکان اضافه کردن موسیقی به استوری را در اختیار دارند، این پلتفرم در حال آزمایش قابلیت اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید است.

ادامه مطلب

طرح صیانت

لطف اله سیاه کلی:

اعضای کمسیون مشترک عجله‌ای برای سرعت دادن به تصویب طرح صیانت ندارند

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی از تنظیم پیش‌نویس محتوای این طرح با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه خبر داد.

ادامه مطلب

اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت‌ تبدیل متن به گفتار و افکت‌های صوتی را به Reels اضافه می‌کند

اینستاگرام در رقابت با تیک تاک، پلتفرم خود را به قابلیت‌های جدیدی از جمله تبدیل متن به گفتار و همچنین افکت‌های صوتی جدید در Reels مجهز می‌کند تا کاربران بتوانند با تجربه کاربری بهتری از این پلتفرم استفاده کنند.

ادامه مطلب

اسپاتیفای گرین روم

اسپاتیفای با تصاحب Findaway سهم خود را در حوزه کتاب‌های صوتی افزایش می‌دهد

اسپاتیفای قصد دارد پلتفرم تولید و توزیع کتاب‌های صوتی Findaway را خریداری کند، هرچند ارزش این معامله هنوز مشخص نشده ولی می‌تواند به درآمدزایی اسپاتیفای از طریق صنعت کتاب‌های صوتی کمک کند.

ادامه مطلب