شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
فيلتر
فيلترينگ

استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه فرهنگيان:

فيلتر شبکه‌هاي اجتماعي بدون آگاهي بخشي نتيجه عکس مي‌دهد

استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه فرهنگيان گفت: تا مادامي که مردم بر اثرات سوء برخي سايت‌ها و يا کانال‌هاي فضاي مجازي پي نبرده و آگاه نشده باشند، فيلترکردن شبکه‌هاي اجتماعي تاثير منفي و عکس خواهد داشت.

ادامه مطلب

تلگرام

تلگرام با چه شرطي رفع فيلتر مي‌شود؟

برخي بر اين عقيده‌اند که تلگرام اکنون در حالتي از بيم و اميد فيلتر و رفع فيلتر قرار گرفته و در آخرين اظهارنظرها، اعلام شده اگر خدمات پايدار داخلي در حوزه پيام‌رسان‌ها ايجاد شود، احتمال رفع فيلتر تلگرام در آينده وجود دارد.

ادامه مطلب

اينترنت - لپ تاپ

اينترنت بدون فيلتر براي دانشگاهيان و رسانه ها

اينترنت بدون فيلتر براي دانشگاهيان و رسانه‌ها وعده‌اي بود که نزديک به يک سال از آن مي‌گذرد و اگرچه ظاهرا برخي از خبرنگاران به صورت محدود از آن بهره‌مند شدند اما هنوز از بهره‌مندي دانشگاهيان خبري اعلام نشده است.

ادامه مطلب

خرم آبادي

با پاسخ منفي دادستان کل کشور،

در خواست رفع فيلتر توئيتر بايگاني شد

دبير کارگروه فيلترينگ گفت: دادستان کل کشور در نامه‌اي در 2 ارديبهشت امسال در پاسخ به تقاضاي کتبي وزير ارتباطات اعلام کرد، طرح موضوع رفع فيلتر توييتر در کارگروه تعيين مصاديق مغاير موازين قانوني است.

ادامه مطلب

تلگرام

قول مساعد مسئولان براي رفع فيلتر تلگرام تا فردا

يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه براي رفع فيلتر تلگرام تا فردا (پنج‌شنبه) در جلسه اين کميسيون خبر داد و گفت که وزارت خارجه مامور به تهيه شکايتي به سازمان ملل و مراجع قانوني بين‌المللي درباره کمک‌هاي آمريکا و عربستان براي ايجاد اغتشاش در کشور و به دنبال آن وارد شدن خسارات شد.

ادامه مطلب

فيلترشکن

مجوز اينترنت بدون فيلتر دارم/ شرايط رفع فيلتر توئيتر

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه از فيلترشکن استفاده نمي کنم، گفت: مسئولان در چارچوب مقررات مي‌توانند درخواست رفع فيلترينگ براي خود از کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ داشته باشند.

ادامه مطلب

تلگرام

فيلتر کردن چاره کنترل کانال‌هاي تلگرامي نيست

«واقعيت اين است که نه فيلتر کردن چاره موضوع است و نه رها شدن کامل موضوع. تجربه فيلتر کردن شبکه‌هاي اجتماعي مشابه، پيش روي ماست. يا کاربران با فيلترشکن در اين شبکه‌ها فعاليت مي‌کنند يا به شبکه اجتماعي ديگري کوچ کرده‌اند.»

ادامه مطلب

توييتر

موضع‌گیری مدیر توییتر در سال 88 موجب فیلتر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که علت فیلتر شدن توییتر در ایران، موضع‌گیری مدیر این شبکه اجتماعی در جریان رخدادهای سال 88 بوده و رفع فیلتر با تعامل ممکن است.

ادامه مطلب

خسرو سلجوقي

ادمین‌های تلگرامی دست‌به‌عصاتر می‌شوند

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ضمن اثربخش دانستن احراز هویت ادمین کانال‌های تلگرام بر جلوگیری از انتشار اخبار کذب و محتوای نامناسب، این اقدام را راهی برای شناسایی کسانی که در این فضا کار خلاف انجام می‌دهند و نه کنترل همیشگی محتوای کانال‌ها اعلام کرد.

ادامه مطلب

تلگرام

تلگرام در عربستان سعودی بلوکه شد

مقامات عربستان سعودی دسترسی به برنامه پیام رسان تلگرام را از شنبه عصر بلوکه و دشوار کرده‌اند.

ادامه مطلب