جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
مرکز-ماهر
فیشینگ

فیشینگ سایت‌های داخلی رکورد زد

گزارشی از خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در شهریورماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده که نشان می دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۳۵۰ مورد را شامل می‌شود.

ادامه مطلب

حمله سایبری

اطلاعیه مرکز ماهر اعلام کرد:

حمله سایبری به دو سازمان دولتی

مرکز ماهر با اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده و حمله صرفا به دو سازمان دولتی بوده است.

ادامه مطلب

هکر

داستان هک وب‌سايت وزارت ارتباطات

مرکز ماهر درباره ادعاي هک و نفوذ به وب‌سايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اطلاعيه‌اي صادر کرده و نوشت: در اين رويداد هيچ‌گونه نفوذ و دسترسي غيرمجاز و يا اعمال تغييري در محتواي وب‌سايت صورت نگرفت.

ادامه مطلب

بانکي

لزوم فعالسازی رمز یکبار مصرف

شناسایی 857صفحه پرداخت بانکی جعلی

مرکز ماهر از شناسایی و حذف 857درگاه و صفحه پرداخت بانکی جعلی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بر لزوم فعالسازی سرویس رمز دوم یکبار مصرف بانکی تاکید کرد.

ادامه مطلب

مرکز ماهر

رييس مرکز ماهر اعلام کرد:

حفاظت از 3 هزار سايت دولتي و مقابله با 53 دسته بد افزار مخرب توسط مرکز ماهر

رييس مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات، حفاظت از 3 هزار سايت دولتي و مقابله با 53 دسته بد افزار را به عنوان بخشي از اقدامات انجام شده اين مرکز از ابتداي سال 97 اعلام کرد.

ادامه مطلب

بدافزار ميراي

مرکز ماهر اعلام کرد

هشدار فوري درباره احتمال خطر انتشار يک بدافزار در ساعات آينده در کشور

مرکز ماهر از خطر احتمالي بدافزار VPNFilter در روزها و ساعات آينده در کشور خبر داده که تاکنون بيش از ??? هزار قرباني در جهان داشته‌ است.

ادامه مطلب

مرکز ماهر

مرکز ماهراعلام کرد:

از گزارش حمله سايبري به سايت هاي خبري سوء برداشت شده است

پيرو گزارش منتشر شده از نتايج بررسي‌هاي فني اين‌ مرکز درخصوص حمله سايبري به وب سايت ها و پورتال هاي خبري کشور، مرکز ماهر اظلاعيه اي را صادر کرد.

ادامه مطلب

مرکزماهر

مرکز ماهر اعلام کرد :

حمله به برخي از سايت هاي اينترنتي کنترل شد

تعدادي از وب‌سايت‌ها و پورتال‌هاي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي بر اثر حوادث امنيتي، از دسترس خارج شدند که تيم عملياتي و پاسخگويي به حوادث امنيتي مرکز ماهرآن را کنترل کرد.

ادامه مطلب

اينترنت - باج افزار

آخرین خبرها از قربانیان باج‌افزار wannacrypt

بر اساس جدیدترین آمار ارایه شده از سوی مرکز ماهر، تاکنون بیش از 2000 قربانی به باج‌افزار wannacrypt آلوده شده‌اند که از این تعداد حدود 1500قربانی از سوی مرکز ماهر و مابقی از طریق گزارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف شناسایی شده است.

ادامه مطلب

ويروس

هشدار به مدیران شبکه در ایران

تا لحظه مخابره این خبر، بیش از 200 قربانی آلوده به باج افزار در فضای سایبری کشور از سوی مرکز ماهر شناسایی و اقدام های لازم عملیاتی شده است.

ادامه مطلب