سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز ماهراعلام کرد:

از گزارش حمله سايبري به سايت هاي خبري سوء برداشت شده است

مرکز ماهر

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰


پيرو گزارش منتشر شده از نتايج بررسي‌هاي فني اين‌ مرکز درخصوص حمله سايبري به وب سايت ها و پورتال هاي خبري کشور، مرکز ماهر اظلاعيه اي را صادر کرد.

وايمکس نيوز- مرکز ماهر اعلام کرد؛ نکات زير را به اطلاع مي‌رساند:

• ضعف امنيتي مورد سوءاستفاده قرار گرفته توسط مهاجم به اين سايت ها در لايه کاربردي وب و سامانه مديريت محتوا (CMS) بوده و هيچ‌گونه آسيب‌پذيري و نقص امنيتي در مراکز داده‌ي ميزبان سايت‌هاي آسيب‌ديده مشاهده نشده است. همچنين مورد ذکر شده درخصوص عدم همکاري مرکز داده تبيان، ناشي از ضعف در همکاري و تعامل بموقع براي حل مشکل بوده و ادعاي نادرست بعضي از رسانه ها در  اين خصوص تکذيب ميگردد. خوشبختانه با برقراري ارتباط مناسب، اين نقيصه نيز مرتفع شده است.
• در گزارش منتشر شده، يکي از پنج آدرس IP‌ مهاجم متعلق به کشور بلغارستان بوده که به اشتباه به نام انگلستان ذکر شده است. اين مورد در نسخه جديد گزارش نيز اصلاح شده است.
• در گزارش اين مرکز صرفا به آدرس‌هاي IP مهاجم و کشورهاي مالک آنها اشاره شده و هيچ‌گونه اظهارنظري نسبت به هويت و مليت فرد يا افراد بهره بردار از اين آدرس‌ها جهت نفوذ به وب‌سايت‌ها صورت نگرفته است.
• در برخي از رسانه‌ها نام برخي از شرکت‌هاي توليد کننده CMS داخلي مطرح شده که فاقد صحت مي باشد. با بررسي‌هاي انجام شده آسيب‌پذيري مورد سوءاستفاده شناسايي و مرتفع گرديده است.
• ذکر اين نکته ضروري است که وجود آسيب‌پذيري و نقص امنيتي در محصولات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري امري اجتناب ناپذير است. اما لازم است که توليد‌کنندگان نرم‌افزار و مديران راهبر سيستم‌ها حساسيت و سرمايه‌گذاري مناسبي در مقوله امنيت سايبري در نظر گيرند.
• متاسفانه برخي از افراد مدعي شدند فايلpdf  گزارش مرکز ماهر آلوده به بدافزار بوده که اين گونه ادعاها از اساس کذب مي باشد. با توجه به انتشار عمومي اين فايل، بررسي و صحت سنجي اين ادعاي بي اساس توسط کارشناسان داخلي و خارجي به سادگي قابل انجام مي باشد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو