سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رييس مرکز ماهر اعلام کرد:

حفاظت از 3 هزار سايت دولتي و مقابله با 53 دسته بد افزار مخرب توسط مرکز ماهر

مرکز ماهر

سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰


رييس مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات، حفاظت از 3 هزار سايت دولتي و مقابله با 53 دسته بد افزار را به عنوان بخشي از اقدامات انجام شده اين مرکز از ابتداي سال 97 اعلام کرد.

وايمکس نيوز- محمد تسليمي رييس مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوري اطلاعات پدافند سايبري استان تهران با اشاره به وظايف و اقدامات انجام شده اين مرکز، گفت: از ابتداي سال 97 مرکز ماهر حملات سايبري را در محورهايي مانند حملات هدفمند در مقياس ملي، حملات هک و ديفيس و آلودگي بد افزار، حملات و آلودگي ها در حوزه تلفن همراه، آسيب پذيري نرم افزارها و تجهيزات پرکاربر و صفحات جعلي، پايش و خنثي کرده است.

وي از حمله به زيرساخت توزيع شبکه اينترنت کشور به عنوان يکي از حملات در مقياس ملي ياد کرد و افزود: قبل از وقوع اين حمله اخطارهاي لازم به سازمان ها و دستگاه هاي مربوطه اعلام شده بود.

تسليمي، شناسايي هک و نفوذ به 600 سايت مهم و کنترل و رفع آلودگي در کمترين زمان ممکن، حفاظت از 3 هزار سايت مهم دولتي در برابر حملات و شناسايي و مقابله با 53 دسته از بد افزارهاي مخرب از ديگر اقدامات انجام شده در حوزه حملات هک از ابتداي سال 97 عنوان کرد.

وي افزود: شناسايي 69 برنامک مخرب اندرويدي، مسدود سازي منابع اينترنتي و اطلاع رساني عمومي و گزارش هويت مهاجمين، بخشي از اقدامات انجام شده در حوزه حملات مربوط به تلفن همراه است.

رييس مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات به شناسايي  آسيب پذيري بيش از 30 هزار روتر ميکروتيک توسط مرکز ماهر اشاره کرد و گفت: مرکز ماهر در زمينه همکاري هاي بين المللي نيز با تمام کشورهاي دنيا به جز رژيم صهيونيستي در زمينه امنيت فضاي سايبري همکاري دارد و تاکنون 200 مکاتبه در اين زمينه با مراکز امنيت سايبري کشورهاي مختلف داشته است.

وي همچنين به خدمات ارايه شده توسط مرکز ماهر به دستگاه ها نيز اشاره کرد و افزود: ارزيابي امنيتي وب سايت هاي دولتي يکي از خدمات مرکز ماهر است که به صورت دايمي و جاري انجام مي شود.

تسليمي، توسعه خدمات ابري با پوشش بيش از 3 هزار وب سايت دولتي و محافظت در برابر حملات DDOS  و مقام سازي آنها در برابر حملات هک و ديفيس، راه اندازي و توسعه 35 مرکز تخصصي پيشگيري و مقابله با رخدادهاي رايانه اي در تمام استان ها و طراحي و توسعه شبکه هاني نت ملي در زيرساخت ها و ساختارهاي اصلي شبکه کشور را از ديگر خدمات ارايه شده مرکز ماهر عنوان کرد.

وي افزود: توليد، بکارگيري و توسعه 7 سامانه و 8 ابزار مهم رصد، ارزيابي، راه اندازي آزمايشگاه بررسي امنيت برنامک هاي توزيع شده در کشور، خريد خدمات 8 سيستم مديريت و تحليل لاگ و طراحي و توسعه سامانه ذخيره سازي و تحليل جريان هاي شبکه در مقياس کلان، بخشي ديگر از خدمات مرکز ماهر است.

رييس مرکز ماهر سازمان فناوري اطلاعات ايران برخي ديگر از خدمات ارايه شده اين مرکز را ارايه موتو شاب به عنوان نخستين موتور توليد شبکه اجتماعي سازماني و کسب و کار بومي رايگان، برگزاري دوره صيانت از کودک و خانواده در فضاي مجازي و اطلاع رساني و آگاهي بخشي موثر در حوزه امنيت در سراسر کشور اعلام کرد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو