سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین خبرها از قربانیان باج‌افزار wannacrypt

اينترنت - باج افزار

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰


بر اساس جدیدترین آمار ارایه شده از سوی مرکز ماهر، تاکنون بیش از 2000 قربانی به باج‌افزار wannacrypt آلوده شده‌اند که از این تعداد حدود 1500قربانی از سوی مرکز ماهر و مابقی از طریق گزارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف شناسایی شده است.

وایمکس نیوز- بیشترین آلودگی از طریق این باج‌افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان‌های آلوده، تهران و اصفهان هستند.

تاکنون و از سوی مرکز ماهر، به بیش از 50 اپراتور و سازمان که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، علاوه بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی، به صورت تلفنی مشاوره‌های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارایه شده است.

همچنین طی سه روز گذشته، 500 درخواست راهنمایی از سوی بخش‌های مختلف مطرح شده که اقدام‌های لازم برای افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدید صورت گرفته است.

به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های 445 و 139 از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس، از جمله راهکارهای فنی ارایه شده در این حوزه است.

کاربران می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt به آدرس اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو