شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
مطهري
مطهري

رييس کميته مخابرات مجلس:

بيانيه هوواوي هشداري به صنعت مخابرات ايران است

رييس کميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي گفت: هرچند که به نظر نمي رسد بيانيه اخير شرکت هوواوي چندان جدي باشد، اما به هر حال انتشار آن مي تواند زنگ خطري براي مجموعه صنعت مخابراتي کشورمان به شمار آيد.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

وضعیت اینترنت در برنامه پنجم توسعه ساماندهی می شود

رییس کمیته مخابرات مجلس با تاکید بر فراهم ساختن زیر ساخت های ارتباطی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: برنامه و اهداف بلند مدتی برای ساماندهی وضعیت شبکه اینترنت در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات:

تاخیر اپراتور سوم به زیان وایمکسی هاست

رییس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به اینکه قراراست اپراتور سوم از اول خرداد ماه به صورت آزمایشی و محدود سیم کارت واگذار کند، اعلام کرد: بر اساس پروانه فعالیت، چنانچه این اپراتور در واگذاری خود تاخیر داشته باشد، باید به مجلس پاسخگو باشد.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

شرایط برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم نیست

به گفته رییس کمیته مخابرات مجلس، هنوز شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس به شکل رای گیری الکترونیکی به طور کامل فراهم نشده است.

ادامه مطلب

مطهري

برای توسعه فناوری اطلاعات؛

اگر لازم باشد باید در اصول قانون اساسی هم تغییراتی انجام شود

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاید لازم باشد در اصول قانون اساسی نیز تغییراتی داده شود.

ادامه مطلب

مطهري

با وجود تلاش نمایندگان مجلس؛

سرعت اینترنت کاربران خانگی افزایش نمی‌یابد

تلاش نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی برای افزایش سرعت اینترنت کاربران خانگی از 128 کیلوبیت فعلی به نتیجه نرسید.

ادامه مطلب

مطهري

برای تغییر تعرفه های مخابراتی؛

رگولاتوری صبر و شورای رقابت عجله کند

به گفته رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، بهتر است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا ارایه دستورالعمل تعرفه گذاری نرخ های مخابراتی قیمت ها را تغییر ندهد.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

مشکل کشور نبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیست

معمولا یکی از پرخرج ترین و هزینه آفرین ترین بخش توسعه ارتباطات و تبادل اطلاعات، در بخش زیرساخت ها است، علاوه بر آن نیز زیرساخت ارتباطی بارزترین مصداق ضرب المثلی است که می گوید، خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج بدین معنی که اگر در طراحی، اجرا و نگهداری زیرساخت‌های ارتباطی ضعیف عمل کنیم دیگر امکان ارایه سرویس با کیفیت وجود نخواهد داشت. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا زیرساخت های ارتباطی کشور که متولی آن شرکت ارتباطات زیرساخت است کفاف وسعت، جمعیت و نیازهای روز کشور را می دهد؟ بخش دوم و پایانی گفت و گو با علی مطهری، رییس کمیته مخابرات و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی به این موضوع می پردازد که در ادامه می خوانید.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

گزارش تحقیق و تفحص حکم قاضی نیست و مبنای قضایی ندارد

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده من بهتر است به جای پرداختن به موضوع تخلفاتی که از گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات بیرون می‌آید، نتایج مدیریتی آن را بررسی کنیم.

ادامه مطلب

مطهري

رییس کمیته مخابرات مجلس:

دولت الکترونیکی باید تا برنامه پنجم توسعه راه‌اندازی شود

طبق ماده 49 برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به تامین پهنای باند مناسب و ایجاد امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات( SLA) است.

ادامه مطلب