شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیته مخابرات مجلس:

دولت الکترونیکی باید تا برنامه پنجم توسعه راه‌اندازی شود

مطهري

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳:۰۰


طبق ماده 49 برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به تامین پهنای باند مناسب و ایجاد امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات( SLA) است.

وایمکس نیوز – علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: به طور کلی سمت و سوی برنامه پنجم توسعه در جهت ایجاد دولت الکترونیکی است.
وی افزود: مطابق گرایش موجود در برنامه پنجم توسعه، پهنای باند اینترنت بین الملل و شاخص توسعه دولت الکترونیکی باید به گونه ای طراحی شود که سرانه پهنای باند و کلیه شاخص ها در رتبه دوم منطقه قرار گیرد.
به گفته مطهری، مطابق بندی از ماده 49 سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی در سال آخر برنامه باید به 2 درصد برسد.
رییس کمیته مخابرات مجلس در مورد بخشی از وظایف دستگاه های اجرایی در در برنامه پنجم برای الکترونیکی کردن فعالیت هایشان گفت: کلیه دستگاه های اجرایی باید تا پایان سال دوم نسبت به تبادل و اشتراک گذاری رایگان اطلاعات اقدام کنند.
وی افزود: همچنین تمامی دستگاه های اجرایی باید تا  پایان سال دوم نسبت به ارسال و دریافت الکترونیکی کلیه استعلام ها اقدام کنند.
وی در مورد اقداماتی که باید توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه پنجم توسعه انجام شود، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است با همکاری سازمان نقشه برداری تا پایان برنامه پنجم توسعه نسبت به ایجاد پایگاه اطلاعاتی و حقوقی املاک و نیز تکمیل طرح "کاداستر" اقدام کند.
رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون صنایع و معادن رفع محدودیت موبیلیتی اینترنت وایمکس بررسی و عنوان شده است، گفت: در کمیسیون صنایع امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت مطرح شده است، اما در مورد سرویس هایی که اپراتورها می توانند از بستر آن این خدمت ارایه دهند، چیزی عنوان نشده است. 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو