شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیته مخابرات مجلس:

وضعیت اینترنت در برنامه پنجم توسعه ساماندهی می شود

مطهري

جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹:۰۰


رییس کمیته مخابرات مجلس با تاکید بر فراهم ساختن زیر ساخت های ارتباطی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: برنامه و اهداف بلند مدتی برای ساماندهی وضعیت شبکه اینترنت در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است.

وایمکس نیوز- علی مطهری نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برخی موارد به وظایف پیش بینی شده خود در برنامه چهارم عمل کرده و مطابق با برنامه پیش رفته، گفت: متاسفانه در برخی موارد نیز تاخیراتی وجود دارد.
وی افزود: تاخیرات این وزارتخانه در زمینه ایجاد زیر ساخت های پیش بینی شده شبکه ارتباطی در برنامه چهارم توسعه توسط کمیته تحقیق و تفحص از مخابرات بررسی شده است.
وی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه اهداف و برنامه هایی برای شبکه اینترنت و ایجاد زیر ساخت های مرتبط با آن در نظر گرفته نشده بود؛ اعلام کرد: در برنامه پنجم توسعه که از امسال آغاز شده است اهداف و برنامه هایی پیش بینی شده است.
مطهری با تاکید بر اینکه مجلس به ایجاد زیر ساخت های ارتباطی تاکید دارد، افزود: وزارت ارتباطات برخی از تعهدات را در زمینه توسعه شبکه اینترنت برای خود در نظر گرفته است که ارتباطی به برنامه چهارم توسعه ندارد.
این درحالی است که براساس آخرین آمار اعلام شده، ایران حدود 5/27 میلیون نفر کاربر اینترنت دارد که تنها یک میلیون نفر از این تعداد مشترک اینترنت پرسرعت از طریق ADSL هستند و سهم اینترنت پرسرعت بی سیم از پروتکل وایمکس نیز در کشور بسیار ناچیز است.
با وجود این تعداد کاربر اینترنت گفته شده است که ضریب نفوذ اینترنت دایل آپ در کشور حدود 34 درصد است و این امر نشان از تحقق اهداف برنامه چهارم در این بخش دارد. اما به اعتقاد کارشناسان از آنجا که ضریب نفوذ اینترنت در دنیا از شاخص کاربران پرسرعت سنجیده می شود در این مقوله کشور ما جایگاه مناسبی را به خود اختصاص نداده است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو