یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
پهن‌باند
اینترنت همراه

سهم ۸۸ درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت

مقایسه اینترنت پهن‌باند سیار و ثابت حاکی از آن است که طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۸ درصد رسیده و بالاتر از اینترتن ثابت قرار دارد.

ادامه مطلب

اینترنت

کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

ضریب نفوذ پهن‌باند تا پایان سال ۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵ درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲ درصد آن مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳ درصد مربوط‌ به اینترنت پهن‌باند ثابت است و در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۸، با کاهش روبه‌رو شده است.

ادامه مطلب

جهرمی

آذری جهرمی : سواد برای نوشتن؛ پهن‌باند برای معیشت و اقتصاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: «در دنیای امروز همان‌طور که سواد برای نوشتن ضروری است؛ پهن‌باند هم برای رشد اقتصادی پیش‌نیاز است! کسی که با پهن‌باند مخالفت می‌کند؛ در حقیقت در حال مخالفت با رشد اقتصادی و معیشت مردم است.»

ادامه مطلب

تزئيني

آسيا – پسيفيک مهد توسعه خطوط پهن‌باند اينترنتي در دنيا

شرکت تحقيقاتي Parks Associates بر پايه بررسي‌هاي جديد خود اعلام کرد که تا سال 2013 ميلادي بيش از 650 ميليون خانواده در سراسر جهان به خطوط پهن‌باند اينترنتي دسترسي خواهند داشت که در اين جريان، بخش اعظم اين خانواده‌ها در منطقه آسيا–پسيفيک ساکن خواهند بود.

ادامه مطلب

تزئيني

گام بلند کشورهای عربی به سمت وایمکس

از پایان ژوئن 2010، از هر 55 اپراتور کشورهای عربی 26 اپراتور خدمات وایمکس ارایه می‌دهند.

ادامه مطلب

تزئيني

14 میلیون آمریکایی به اینترنت پهن‌باند دسترسی ندارند

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در گزارش اخیر وضعیت اینترنت پهن‌باند در آمریکا اعلام کرد که اینترنت پهن‌باند هنوز در میان آمریکایی‌ها به صورت معقول توسعه نیافته است.

ادامه مطلب