شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گام بلند کشورهای عربی به سمت وایمکس

تزئيني

سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵:۰۰


از پایان ژوئن 2010، از هر 55 اپراتور کشورهای عربی 26 اپراتور خدمات وایمکس ارایه می‌دهند.

وایمکس نیوز - هم‌اکنون در کشورهای عربی از جمله الجزایر، بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عربستان سعودی، تونس، امارات عربی خدمات وایمکس ارایه می‌شود و یمن و عمان نیز تا نیمه دوم سال میلادی جاری مجوز ارایه خدمات وایمکس را دریافت خواهند کرد.
در حال حاضر بسیاری از مدل‌های کامپیوتری و صنعت ارتباطی در جهان از فناوری بی‌سیم پهن‌باند پشتیبانی می‌کنند. از آنجا که این فناوری دسترسی به خدمات موبایلی نظیر VoIP، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و ویدیو را با هزینه اشتراک کم را ممکن می‌سازد، بسیاری از اپراتورها به سمت ارایه این گونه خدمات گرایش پیدا کرده‌اند. علاوه بر مزیت‌های مذکور، این فناوری مناطق بیشتری را (بیش از 50 کیلومتر) تحت پوشش قرار می‌دهد و دسترسی اینترنت با سرعت 40 مگابیت در ثانیه را ممکن می‌سازد.
الجزایر اولین کشور عربی بود که در سال 2007 سیستم‌های ارتباطی خود را به فناوری بی‌سیم وایمکس مجهز کرده است، اما از پایان ماه ژوئن امسال میلادی 11 کشور دیگر عربی به این سیستم مجهز شده و 26 اپراتور در این کشورها شروع به فعالیت کردند.
گروه مشاوران کشورهای عرب پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال میلادی جاری 3 اپراتور ارایه‌دهنده خدمات وایمکس به اپراتورهای این کشورها اضافه خواهد شد.
این گروه در گزارش جدید خود با عنوان "وایمکس در جهان عرب 2010" با بیان استراتژی‌های این کشورها در زمینه تجهیزات ارتباطی اعلام کرد: هنوز جزییاتی در مورد رگولاتوری وایمکس در کشورهای عربی در دست نیست و فقط در بعضی از این کشورها نوع مجوز ارایه خدمات وایمکس مشخص شده است. به طور مثال شرکت وایمکس در الجزایر مجوز ارایه خدمات VoIP و پهنای وایمکس در این کشور را گرفته است.
تارق ماساروه، تحلیلگر گروه مشاوران کشورهای عربی گفت: سه فرکانس 5/3، 6/3 و 6/2 مگاهرتز برای پهنای وایمکس اپراتورهای جهان عرب تعیین شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو