شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آسيا – پسيفيک مهد توسعه خطوط پهن‌باند اينترنتي در دنيا

تزئيني

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱:۰۰


شرکت تحقيقاتي Parks Associates بر پايه بررسي‌هاي جديد خود اعلام کرد که تا سال 2013 ميلادي بيش از 650 ميليون خانواده در سراسر جهان به خطوط پهن‌باند اينترنتي دسترسي خواهند داشت که در اين جريان، بخش اعظم اين خانواده‌ها در منطقه آسيا–پسيفيک ساکن خواهند بود.

وايمکس نيوز -  "کورت شرف " يکي از محققان مرکز تحقيقاتي Parks در اين رابطه گفت: استفاده از خطوط پهن‌باند اينترنتي بين خانواده‌ها تا پايان سال جاري ميلادي 15 درصد رشد خواهد کرد و اين رشد طي سال آينده نيز همچنان دو رقمي خواهد بود، اما در سال 2012 ميلادي ميزان رشد خطوط پهن‌باند به 6 درصد خواهد رسيد.
بيشترين رشد خطوط پهن‌باند در نقاط کم‌توسعه دنيا، به‌خصوص در منطقه کشورهاي آسيا–پسيفيک رخ خواهد داد. سريع‌ترين رشد خطوط پرسرعت اينترنتي مربوط به کشورهاي چين و هند خواهد شد که البته در مورد نحوه رشد خطوط پهن‌باند در هند هنوز سوالات فراواني مطرح است.
اين جريان باعث خواهد شد تا منطقه آسيا–پسيفيک به يکي از قطب‌هاي اصلي دنيا در حوزه خطوط پهن‌باند اينترنتي تبديل شود. در حالي که طي سال گذشته حدود 40 درصد خطوط پهن‌باند دنيا در اين منطقه راه‌اندازي شده بود، اين رقم تا سال 2013 ميلادي به بيش از 49 درصد مي‌رسد.
در همين ميان، آمريکاي شمالي که تا سال گذشته صاحب 19 درصد از خطوط پهن‌باند اينترنتي جهان بود، در سال 2013 ميلادي تنها 15 درصد از اين خطوط را در خود جا داده است.
هم‌اکنون در مناطق توسعه‌ يافته دنيا نظير اروپا و آمريکاي شمالي، بسياري از کاربران از خطوط پهن‌باند براي اتصال به دنياي مجازي استفاده مي‌کنند که البته تعداد آن‌ها در حال کاهش است. به گفته "کورت شرف "، اين کاهش‌ها بيشتر در اروپا اتفاق مي‌افتد.

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو