شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳
پژويان
پژويان

رييس شوراي رقابت:

آقايان از رييس‌جمهور هم اطاعت نمي‌کنند

شوراي رقابت مردادماه سال 88 براساس قانون اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي تشکيل و آغاز به کار آن با بزرگ ترين رويداد اقتصادي کشور و واگذاري‌ شرکت‌هاي دولتي به بخش خصوصي همزمان شد. شورايي که به اعتقاد بسياري از کارشناسان بايد خيلي زودتر تشکيل و با هدايت آن خصوصي سازي در کشور اجرا مي‌شد. در هر حال اين شورا تشکيل و امروز با چالش‌هاي بزرگي همچون موازي‌کاري، تمکين نکردن سازمان‌ها و شرکت‌هاي خصوصي و دولتي به مصوبات آن و بسياري مشکلات ديگر روبرو است. بر همين اساس گفت و گويي 20 دقيقه‌اي با جمشيد پژويان، رييس شوراي رقابت انجام داديم که مي‌خوانيد.

ادامه مطلب

پژويان

رییس شورای رقابت:

تعرفه مکالمه تلفن ثابت 13 درصد افزایش می‌یابد

رییس شورای رقابت گفت: بر اساس تصمیم این شورا، تعرفه‌های تلفن‌همراه ثابت ماند و تعرفه‌ تلفن ثابت از ابتدای دی ماه حداکثر 13 درصد افزایش خواهد یافت که این تصمیم تا پایان سال 91 دارای اعتبار است.

ادامه مطلب

پژويان

رییس شورای رقابت:

بررسی تغییر تعرفه های مخابراتی نیازمند زمان بیشتری است

رییس شورای ملی رقابت با بیان اینکه بررسی برای قیمت گذاری نرخ مکالمات تلفنی ادامه دارد، گفت: تعیین نهایی تعرفه مکالمات تلفن ثابت به زمان بیشتری نیاز دارد.

ادامه مطلب

پژويان

رييس شوراي رقابت:

تصميم‌گيري در خصوص تعرفه تلفن ثابت به هفته آينده موکول شد

به گفته رييس شوراي رقابت بررسي نهايي تعرفه‌هاي تلفن ثابت به دليل وجود چند سوال به جلسه هفته آينده موکول شد.

ادامه مطلب

پژويان

در نشست خبری رییس شورای رقابت مطرح شد:

آهسته اما استوار گام بر می‌داریم

در علم اقتصاد برای مشخص کردن درجات مختلف انحصار بازارهای در حال مطالعه با استفاده از روش های آماری، میزان تمرکز و انحراف از فضای رقابتی را اندازه می‌گیرند.
در کشور ما نهاد موثر در تهیه و آنالیز داده‌های محاسبه شده و به تبع آن ارایه راه حل‌های مناسب برای کاهش تمرکز بازارها و نزدیک شدن به فضای رقابتی و در نتیجه ایجاد پویایی و تحرک در اقتصاد کشور این مهم بر عهده شورا و مرکز ملی رقابت است. در واقع شورای رقابت وظیفه کنترل و نظارت بر بازارهایی را که انحصار طبیعی دارند را برعهده دارد.
آنچه در ادامه می‌آید مشروح نشست خبری روز گذشته رییس شورای رقابت با اصحاب رسانه است.

ادامه مطلب

پژويان

رییس شورای رقابت:

رفع محدودیت موبیلیتی وایمکس در صورت درخواست اپراتورها بررسی می‌شود

ارایه کنندگان اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) برای رفع محدودیت موبیلیتی موضوع را با شورای رقابت در میان بگذارند تا کارکارشناسی بر روی این موضوع انجام شود.

ادامه مطلب

پژويان

رییس شورای رقابت:

اپراتورها زیر بار موارد تحمیلی از سوی سازمان تنظیم مقررات نروند!

رییس شورای رقابت ورود رگولاتوری به حوزه‌های دسترسی و قیمت گذاری را غیرقانونی دانست و از برخورد جدی این شورا در آینده‌ای نزدیک با رگولاتوری خبر داد.

ادامه مطلب