یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳
کپي-رايت
اذري جهرمي

قانون جديد کپي رايت به مجلس ارائه مي‌شود

رشد مطلوب توليد محتوا، در گرو رعايت قانون کپي رايت است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ديدگاه ما در رابطه با قانون کپي رايت و ضرورت بازبيني آن بسيار روشن است؛ بايد اين قانون بازبيني شود. ما لايحه‌اي را تنظيم کرده‌ايم که با طي مراحل، به مجلس ارائه مي‌شود.

ادامه مطلب

کپي رايت

در ماه جاري در مجلس؛

لايحه کپي رايت در اولويت قرار مي گيرد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به لزوم اشغال نيمي از بازار داخلي بازي در پنج سال آينده، از در اولويت قرار گرفتن لايحه‌اي مربوط به قانون کپي‌رايت در ماه جاري خبر داد.

ادامه مطلب

مالکيت فکري - کسب و کار

سمینار مقابله با نقض مالکیت فکری در فضای کسب ‌و کار برگزار شد

همکاران سیستم با همکاری کمیته‌ی ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، سمینار مقابله با نقض مالکیت فکری در فضای کسب‌وکار را برگزار کردند.

ادامه مطلب

کپي رايت

ابهام در پيوستن ايران به کنوانسيون جهاني حق نشر

عدم رعايت کپي‌رايت علاوه بر مشکلاتي که براي توليدکنندگان نرم‌افزار، بازي‌هاي رايانه‌اي و ديگر محصولات حوزه فناوري اطلاعات هنگام صادرات آنها ايجاد مي‌کند، مانع از حضور پررنگ شرکت‌هاي معتبر خارجي در ايران نيز مي‌شود. با وجود اين به نظر مي‌رسد هنوز تدبيري براي پيوستن ايران به کنوانسيون جهاني حق نشر انديشيده نشده است

ادامه مطلب

ستاري

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري:

ايران عضو هيچ مجمع بين المللي در زمينه رعايت کپي رايت نيست

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: متاسفانه نظام مالکيت فکري ايران، با وجود گذشت بيش از ?? سال از تصويب قانون اوليه، همچنان ناکارآمد و ضعيف باقي مانده است.

ادامه مطلب

کپي رايت - نرم افزار

استفاده صداوسيما از سايت‌هاي دانلود فيلم، سوژه داغ رسانه‌هاي غربي شد

بارگذاري برخي فيلم‌هاي سينمايي از سايت هاي اينترنتي و نمايش آنها در شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني صدا و سيما به سوژه خبري سايت‌هاي آمريکايي مبدل شده است.

ادامه مطلب

برنامه نويسي

رئیس کمیسیون نرم‌افزار نظام صنفی رایانه‌ای تهران تشریح کرد

ناگفته‌های صنعت نرم‌افزار ایران

رئیس کمیسیون نرم‌افزار نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: احساس غالب در کشور به عنوان مانع پیوستن به کپی‌رایت، این است که ما در صنعت نرم‌افزار چیز زیادی برای ارائه نداریم، در صورتی که این‌طور نیست.

ادامه مطلب

نرم افزار - برنامه نويسي

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تشریح کرد

بزرگترین موانع رشد صنعت نرم‌افزار کشور

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور رعایت نکردن کپی‌رایت را از مهم‌ترین علل عدم رشد صنعت نرم‌افزار کشور و مهم‌ترین تاثیر و اجرای برجام را برداشته شدن تحریم بانک مرکزی و تبادل پول دانست.

ادامه مطلب

فناوري - تلويزيون اينترنتي

معرفی اپلی‌کیشن پلان برای ارائه محصولات فرهنگی و هنری

اپلی‌کیشن پلان که به محصولات فرهنگی و هنری اختصاص دارد از طریق ارائه همزمان سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی در شبکه توزیع نمایش خانگی و شبکه مجازی در راستای کمک به قانون کپی‌رایت قدم برداشته است.

ادامه مطلب