یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

در ماه جاري در مجلس؛

لايحه کپي رايت در اولويت قرار مي گيرد

کپي رايت

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به لزوم اشغال نيمي از بازار داخلي بازي در پنج سال آينده، از در اولويت قرار گرفتن لايحه‌اي مربوط به قانون کپي‌رايت در ماه جاري خبر داد.

وايمکس نيوز- محمد صالحي اميري امروز در حاشيه بازديد از همايش TGC  با اشاره به اهميت بازي هاي رايانه اي اظهار کرد: بازي رايانه اي در کشور ناشناخته است و ما بايد بيشتر آن را بشناسانيم. صنعت بازي هم اقتصادي است، يعني اشتغال و توليد و گردش مالي دارد و هم به دليل انتقال بار معرفتي و معنوي به خانواده ها، بار فرهنگي دارد. سياست وزارت فرهنگ و ارشاد، حمايت حقوقي و حمايت مستقيم مالي و هم تلاش براي تصاحب بازار داخلي توسط جوان هاي ما است.
وي ادامه داد: ما بايد سه اقدام را انجام دهيم. اول اينکه بايد از اين جوانان حمايت حقوقي، مالي و تسهيلات بانکي داشته باشيم زيرا مهم ترين نياز اين جوانان، مساله مالي است و بايد به آنها کمک شود تا خلاقيت خود را به عرصه بياورند. نکته دوم، ايجاد فضاي لازم براي توليد بيشتر و اشتغال بازار داخلي است. بازار داخلي ما عمدتا در اختيار خارجي هاست در حالي که در فضاي فعلي 10 تا 15 درصد از بازار داخلي را داريم، بايد در يک فرآيند حداکثر پنج ساله نيمي از بازار داخلي را اشغال کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: نکته سوم ايجاد بستر لازم براي رقابت بازي سازان داخلي با خارجي است و يکي از اهداف اين نمايشگاه هم ايجاد همين فضاي رقابتي است. در حال حاضر بخشي از اين جوانان توانستند بخشي از بازار خارجي را تصاحب کرده و با آنها قرارداد ببندند و اين مشروط بر اين است که ما بستر لازم را برايشان فراهم کنيم.

کپي رايت، در ماه جاري در دستور کار مجلس قرار مي گيرد

صالحي با اشاره به اهميت موضوع کپي رايت گفت: ما اخيرا همايش ملي مالکيت معنوي را برگزار کرديم. يکي از اصلي ترين دستگاه هايي که به صورت جدي به دنبال تصويب قانون کپي رايت است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است. با کميسيون قضايي مجلس جلسه اي داشتيم و تقاضا کرديم لايحه اي را که به عنوان دولت به مجلس ارائه کرديم در اولويت قرار دهند آنها قول دادند در اولين فرصت در ماه جاري موضوع قانون مالکيت معنوي يا کپي رايت را  در دستور کار مجلس قرار دهند.

وي افزود: اميدواريم قبل از پايان امسال، قانون کپي رايت به تصويب برسد. ورود ما به بازار جهاني چه در عرصه بازي ها و چه در عرصه کتاب و نشر و ساير عرصه ها منوط به تصويب قانون است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به موضوع عوارض بازي هاي خارجي بيان کرد: اخيرا بنياد ملي بازي هاي رايانه اي پيش نويسي را تهيه کرده و ما در جلسه شوراي برنامه ريزي وزارتخانه بحثي داشتيم که قرار شد به دولت منتقل شود. مقرر است مجموعه مباحث بازي از جمله عوارض را به دولت ببريم و در صورتي که دولت تصويب کند، حتما آن را دنبال خواهيم کرد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو