سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اینترنت
اینترنت

شرکت‌های اینترنتی خواستار افزایش تعرفه اینترنت ثابت شدند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار بازنگری در سیاست اعمال سقف تعرفه برای خدمات ارتباطی غیر انحصاری در حوزه ارتباطات ثابت شد. این در حالی است که در آخرین موضع‌گیری در این رابطه، وزیر ارتباطات تاکید کرده بود اجازه گران شدن اینترنت را نمی‌دهد.

ادامه مطلب

اینترنت دانشجویی

تلاش برای ثبات قیمت اینترنت

با افزایش مصرف اینترنت، کیفیت، سرعت و قیمت آن از دغدغه‌های کاربران بوده که البته در سال گذشته، مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای ثبات قیمت اینترنت تلاش‌هایی انجام داده‌اند.

ادامه مطلب

اینترنت

سردار غلامرضا جلالی:

در شبکه ملی اطلاعات قصد قطع کردن اینترنت را نداریم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برنامه بهارانه انتقاد وارد شده به خودش درباره قطعی اینترنت را رد کرد.

ادامه مطلب

اینترنت

اینترنت، برای رفتار شما هم برنامه دارد/ نگاهی به مهمترین فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات در سال پیش‌رو

با آغاز سال جدید بحث و تبادل نظر در مورد روندهای مهم دنیای فناوری نیز شدت گرفته است. در این شرایط آگاهی از فرایندهای نوظهور دنیای فناوری اهمیت زیادی دارد.

ادامه مطلب

اینترنت ماهواره ای

اینترنت ماهواره‌ای تا چند ماه دیگر به ایران می‌رسد

یک کارشناس حوزه فناوری با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت در اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس‌ایکس امکان‌پذیر نیست، گفت: اینترنت استارلینک یا اینترنت ماهواره‌ای خیلی سریعتر از آنچه فکر می‌کنیم در ایران در دسترس خواهد بود و تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود.

ادامه مطلب

کودکان و نوجوانان در اینترنت

کشورهای مختلف چگونه از کودکان در فضای مجازی محافظت می‌کنند؟

هم‌زمان با افزایش استفاده از اینترنت به خصوص از سوی کودکان و نوجوانان، کشورهای مختلف قوانین و سیاست‌هایی برای حفاظت از حقوق و امنیت آنها در فضای مجازی تصویب کرده‌اند.

ادامه مطلب

موبایل

قاضی زاده هاشمی:

دولت و اپراتورها حق گران کردن اینترنت را ندارند/درآمد ایرانسل شفاف نیست

رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر اینکه افزایش حق السهم اپراتورها به هیچ وجه به گرانی اینترنت ربطی ندارد، گفت: تعجب آور است وزیر ارتباطات تفاوت درآمد با گردش مالی را نمی‌داند.

ادامه مطلب

اینترنت

با اعلام کمیسیون فدرال ارتباطات؛

۱۴.۵ میلیون آمریکایی به اینترنت ثابت دسترسی ندارند

کمیسیون فدرال ارتباطات تصمیم دارد یارانه ای برای خانوارهای کم درآمد آمریکایی اختصاص دهد تا به اینترنت پرسرعت دسترسی یابند.

ادامه مطلب

هکر

سرقت اطلاعات شخصی میلیونها کاربر VPN

پایگاه داده سه سرویس VPN محبوب اندروید هک شده و اطلاعات میلیونها کاربر آنها برای فروش در اینترنت گذاشته شده اند.

ادامه مطلب

اینترنت

اینترنت ارزان نشده، «شاد» هم پولی می‌شود؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از مصوبه افزایش مالیات از اپراتورها، به جلوگیری از افزایش قیمت اینترنت تاکید داشتند و اکنون با کاهش تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی،‌ ارزان کردن اینترنت را مطرح کردند، این در حالی است که مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقدند نه تنها اطلاق اینترنت به ترافیک پیام‌رسان داخلی صحیح نیست، بلکه با این مصوبه، استفاده از شاد که رایگان بوده، از این پس صرفا با پرداخت هزینه ممکن است.

ادامه مطلب