دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
اینترنت
اینترنت

توسعه اینترنت ثابت با رفع انحصار صورت می گیرد

اعطای پروانه اپراتوری برای شهرداری و وزارت نیرو به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات سپرده شد و گفته می‌شود این پروانه قرار است باعث کاهش انحصار مخابرات در این بازار و توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت، افزایش کیفیت اینترنت ثابت کاربران شود. روزنامه ایران نظر کارشناسان اینترنت را در زمینه این خبر جویا شده است.

ادامه مطلب

گوگل

گوگل کروم ۹۳ با قابلیت دسترسی به پیامک‌ رمزهای یکبار مصرف موبایل منتشر شد

کروم ۹۳ امروز به عنوان یک به‌روزرسانی نسبتا کوچک برای ویندوز، مک، اندروید و iOS منتشر شد. این نسخه تغییرات اندکی را در منوی Recently Closed به وجود می‌آورد و در نسخه دسکتاپ از WebOTP API پشتیبانی می‌کند تا گذرواژه‌های یکبار مصرف را از بخش پیامک‌های موبایل به کامپیوتر کپی کنید.

ادامه مطلب

اینترنت همراه

حجم بسته‌های اینترنتی چطور مصرف می‌شود؟

از عوامل موثر بر افزایش میزان مصرف اینترنت در سال‌های اخیر می‌توان به افزایش حجم وب‌سایت‌ها، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای آنلاین، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها و انجام به‌روزرسانی‌های مکرر اشاره کرد.

ادامه مطلب

ایرانسل

خرید بستۀ اینترنت با کیف پول دیجیتال، برای کاربران iOS هم ممکن شد

ایرانسل امکان فعال‌سازی بسته‌های اینترنت، از طریق کیف پول دیجیتال را علاوه بر اندرویدی‌ها، برای کاربران سیستم‌عامل iOS هم فراهم کرد. مشترکان ایرانسل می‌توانند با خرید بستۀ اینترنت از این طریق، در قرعه‌کشی خودروی پژو ۲۰۷ نیز شرکت کنند.

ادامه مطلب

اینترنت

تعرفه رانژه و درانژه خطوط اینترنت ۶۰ هزار تومان شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بازنگری مصوبه قبل خود، سقف تعرفه دایر کردن و تخلیه خطوط اینترنت ثابت برای مشترکان را ۶۰ هزار تومان تعیین کرد.

ادامه مطلب

سرعت اینترنت

متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل اعلام شد

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۷۹ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

ادامه مطلب

اینترنت

شاتل موبایل بسته‌های اینترنت تخفیف‌دار ویژه دوره جدید قرنطینه عرضه کرد

شاتل موبایل بار دیگر به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا و اجرای مجدد مقررات قرنطینه شهرها، بسته‌های اینترنت تخفیف‌دار به مشترکین سیم‌کارت‌های خود ارائه می‌کند.

ادامه مطلب

اینترنت همراه

سهم ۸۸ درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت

مقایسه اینترنت پهن‌باند سیار و ثابت حاکی از آن است که طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۸ درصد رسیده و بالاتر از اینترتن ثابت قرار دارد.

ادامه مطلب

لپ تاپ

انتقادهای خبرنگاران به نحوه تخصیص اینترنت هدیه خبرنگاری

هدیه روز خبرنگار از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد باب شد؛ در دولت حسن روحانی هم وزارت ارتباطات هدیه ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای خبرنگاران سراسر کشور را اجرا کرد؛ اما خبرنگاران انتقادهایی به نحوه تخصیص این هدیه دارد.

ادامه مطلب

اینترنت همراه

گزارش آماری رگولاتوری منتشر شد؛

اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور

گزارش آماری بخش ICT کشور نشان می دهد که کاربران ایرانی برای اتصال تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت دارند و ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است.

ادامه مطلب