شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملي-اطلاعات
فيروزآبادي - شورايعالي فضاي مجازي

مهمترین برنامه های شورای عالی فضای مجازی در سال جاری

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در سال جاری تلاش می کنیم حوزه هایی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند مورد اهتمام جدی تری قرار گیرند که مهمترین آنها راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.

ادامه مطلب

نصرالله جهانگرد

اولویتهای سازمان فناوری اطلاعات؛

توسعه شبکه ملی اطلاعات در دستور کار/ گسترش خدمات دولت الکترونیک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از توسعه شبکه ملی اطلاعات و گسترش خدمات دولت الکترونیک در کشور به عنوان اولویتهای مدنظر در سال ۹۵ خبر داد.

ادامه مطلب

اينترنت گردي - امنيت - فيلترينگ - کاربران

استفاده از اینترنت برای ایرانیان شرطی می‌شود

برنامه دولت جهت "تأمین امنیت و صیانت از حقوق و حریم‌های فردی و اجتماعی در شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات" طبق اظهارات مسئولان، به سمتی می‌رود که شاید طی پنج شش سال آینده برای ورود به اینترنت یا اینترانت نیازمند ورود نام کاربری و گذرواژه باشیم.

ادامه مطلب

کابل

رشد ۶۷ درصدی اینترانت ایران در ۱.۵ ماه/سرعت رشد اوج گرفت

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد که ظرفیت شبکه IP داخلی در عرض یک ماه و نیم رشدی معادل ۶۷ درصد داشته است.

ادامه مطلب

اينترنت - شبکه ملي اطلاعات

کارشناس فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت مطمئنی برای اقتصاد مقاومتی خواهد بود

کارشناس فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات را زیر ساخت مطمئنی برای اقتصاد مقاومتی دانست و بر اهمیت تسریع در راه اندازی آن تاکید کرد.

ادامه مطلب

واعظي

وعده‌های واعظی در سال گذشته/ شبکه ملی اطلاعات به سال ۹۵ موکول شد

سال ۹۴ بسیاری از وعده‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که از سوی وزیر ارتباطات اعلام شده بود محقق شد و برخی نیز به سال آینده موکول شد، که از جمله آن می توان به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.

ادامه مطلب

فيلترينگ - امنيت

وزیر ارتباطات خبر داد

آغاز فاز سوم فیلترینگ هوشمند/رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در سال 95

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول و دوم فیلترینگ هوشمند اعلام کرد که فاز سوم فیلترینگ به نوعی از هفته قبل شروع شده و دیگر فیلترینگی در ورودی کشور انجام نمی‌شود.

ادامه مطلب

فيروزآبادي - شورايعالي فضاي مجازي

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

پهنای باند باید به سمت رایگان شدن برود

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که قوانین ایران درباره کودکان در فضای مجازی کمتر از آمریکاست افزود: پهنای باند باید به سمت رایگان شدن برود.

ادامه مطلب

باند پهن - سريع

پهنای باند شبکه ملی اطلاعات ۷۸ برابر می‌شود

شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با توسعه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه گفته است که زیرساخت این شبکه در پایان برنامه باید به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه برسد.

ادامه مطلب

اينترنت اشياء - شبکه

ابلاغ دستور العمل دولتی

همکاری بخش خصوصی و دولت در ارائه خدمات الکترونیکی دولتی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به اهمیت سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: این دستورالعمل در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ارتقای نظام مالی کشور تنظیم شده است.

ادامه مطلب