شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شبکه-ملي-اطلاعات
شبکه - شبکه ملي اطلاعات

جدیدترین اخبار از شبکه ملی ایران

گویا بالاخره پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن بحث شبکه ملی اطلاعات، این اینترانت ایرانی که لازمه گسترش آن کاهش قیمت و افزایش سرعت اینترنت است، پس از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در آستانه اولین گام‌های اجرایی خود قرار دارد.

ادامه مطلب

اينترنت

اینترنت ارزان می‌شود

معاون وزیر ارتباطات به تازگی از کاهش تعرفه‌ استفاده از هر کیلوبایت داده تلفن همراه از ۰.۵ به ۰.۴ ریال خبر داده و درباره هزینه‌های دسترسی به اینترنت ADSL نیز گفته که با مصرف بیش از ۲ گیگابایت به صورت ماهانه، حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد هم می‌رسد.

ادامه مطلب

کيبورد - تايپ

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد:

استعلام های پر کاربر به صورت الکترونیکی انجام شود

جهانگیری در دهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات اظهار کرد: : باید خدمات دولتی که قرار است توسط دستگاه های دولتی از طریق خدمات الکترونیکی بین دستگاهی و اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات ارایه شود به نحوی باشد که در نهایت منجر به حذف مکاتبات کاغذی و توسعه خدمات الکترونیکی شود.

ادامه مطلب

اينترنت

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

تعیین تقویم اجرای شبکه ملی اطلاعات/ تشکل‌های سیاسی در فضای مجازی ساماندهی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه جدول زمانی و فازهای اجرایی شبکه ملی اطلاعات مشخص شد، گفت: امیدواریم سند حمایت از شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی داخلی تصویب شود.

ادامه مطلب

شبکه - اينترنت

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

اتصال بانک‌ها به مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات طی هفته آینده

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: تعرفه و هزینه استفاده از خدمات شبکه ملی اطلاعات نصف تعرفه استفاده از اطلاعات مشابه سایت‌های خارجی خواهد شد.

ادامه مطلب

کامپيوتر - فناوري اطلاعات - اينترنت

شبکه ملی اطلاعات محدودیت نیست، شکوفایی فناوری داخلی است

مدیرعامل شرکت زیرساخت با بیان اینکه الویت برنامه ها، ترویج سرویس های داخلی به جای خارجی است اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات ایجاد محدودیت نیست بلکه شکوفایی فناوری اطلاعات در داخل کشور است.

ادامه مطلب

احتمال جنگ نرم با عربستان؛

آیا برای مقابله با تحریم سایبری ایران آماده‌ا‌یم؟

رئیس سازمان پدافند غیرعامل پیش از این جنگ سایبری را جنگ متداول آینده دانسته و نسبت به شیطنت‌های عربستان در این فضا هشدار داده بود. حال با گذشت چند ماه پیش‌بینی‌های او به نوعی محقق شده و این بار سردار جلالی تلویحا از احتمال تحریم سایبری ایران در آینده می‌گوید.

ادامه مطلب

انتظاري

انتظاری:

طراحی شبکه ملی اطلاعات هنوز به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که باید در داخل کشور شبکه ملی اطلاعات قوی داشته باشیم گفت: طراحی شبکه ملی اطلاعات هنوز به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است.

ادامه مطلب

شبکه - اينترنت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد

گستردگی پایه شبکه ملی اطلاعات تا نیمه اول امسال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به درگاه ملی دولت هوشمند به عنوان پنجره‌ای برای ارائه خدمات دولت و مرکز ملی تبادل اطلاعات به عنوان مکمل این درگاه، تکمیل شبکه ملی اطلاعات را از وظایف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که طبق زمان‌بندی نیمه اول سال 1395 گستردگی پایه آن در سطح ملی انجام می‌شود.

ادامه مطلب

شبکه هاي اجتماعي

پس از یک وقفه طولانی؛

راه‌اندازی شبکه علمی از سرگرفته شد/ اتصال دانشگاهها به شبکه ملی

یک مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات از توافق جدید این سازمان با سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و یک شرکت خصوصی، برای عملیاتی کردن پروژه «شبکه علمی کشور» ظرف ۱۸ ماه آینده خبر داد.

ادامه مطلب