جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ITU
itu

حمایت کمیسیون اروپا از روش زیست محیطی آی‌تی‌یو

توصیه‌های ال1440 و ال‌1420 بخش استانداردهای مخابراتی اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو-تی) که مختص ارزیابی اثرات زیست‌محیطی فاوا است جزو 10 روش بین‌المللی مورد آزمون اروپا برای ایجاد چارچوب بین‌المللی مشترک برای ارزیابی وضعیت مصرف انرژی و آلایندگی در بخش فاوا است

ادامه مطلب

Mobile data

جلوزدن شمار تلفن همراه از جمعیت زمین در سال 2014

طبق اعلام اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو)با نزدیک شدن ضریب نفوذ تلفن همراه به 100 درصد، در سال 2014 شمار تلفن‌های همراه جهان از جمعیت کره‌ی زمین بیش‌تر می‌شود.

ادامه مطلب

itu

نشست جهانی آی‌تی‌یو برای تنظیم مقررات

نشست جهانی اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات برای تنظیم‌کنندگان مقررات در سال جاری میلادی از 3 تا 5 ژوییه در دفتر ارتباطات الکترونیکی لهستان واقع در پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

ادامه مطلب

itu

بزرگداشت روز زنان وفناوری ارتباطات واطلاعات درجهان

اتحادیه بین‌المللی مخابرات ( ITU )، روز 25 آوریل برابر با 5 اردیبهشت ماه امسال را به عنوان روز جهانی زنان و ارتباطات و فناوری اطلاعات نام‌گذاری کرد.

ادامه مطلب

itu

زبان فارسي به زبانهاي فعال سايت اتحاديه جهاني مخابرات افزوده مي شود

مجري پروژه تدوين نظام پايش شاخص هاي ICT کشور گفت: ترجمه و تحليل گزارش آخرين روند توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورهاي جهان بر اساس گزارش اندازه‌گيري جامعه اطلاعاتي سال 2012 اتحاديه جهاني ارتباطات توسط سازمان فناوري اطلاعات ايران به زبان فارسي منتشر و بر اساس هماهنگي انجام شده، در سايت اتحاديه بين المللي مخابرات قرار مي گيرد.

ادامه مطلب

itu

مسابقه‌ی آی‌تی‌یو برای نوآوران جوان

اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) سومین دوره‌ی مسابقه‌ی سالانه‌ی نوآوران جوان را آغاز کرد و از کارآفرینان جوان دعوت کرد تا راهکارهای‌ فاوایی‌شان برای چالش‌های جهانی را ارایه دهند.

ادامه مطلب

itu

تشکیل کارگروه رویدادهای آی‌تی‌یو در امارات

سازمان تنظیم مقررات مخابراتی امارات متحد عربی برای میزبانی و سازماندهی سه رویداد اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات کارگروه تشکیل داد.

ادامه مطلب

itu

آی‌تی‌یو:

فراخ‌باند، گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد

اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) در گزارش تازه‌ای اعلام کرد دسترسی به اینترنت فراخ باند به انحای مختلف باعث کاهش گازهای گل‌خانه‌ای، رفع اثرات منفی تغییرات آب و هوایی و افزایش بهره‌وری منابع می‌شود و در عین حال رفاه و محرومیت‌زدایی در جامعه را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب

itu

همکاری آی‌تی‌یو در دفع پسماندهای الکترونیکی(رایاپسماند)

اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) و دبیرخانه‌ی پیمان بازل(اس‌بی‌سی) برای حفاظت از محیط زیست در برابر رایاپسماندهای خطرناک همکاری می‌کنند.

ادامه مطلب

حمدون توره

دبیرکل آی‌تی‌یو خواهان راه‌اندازی سریع شبکه‌های نسل 4 در جهان شد

دکتر حمدون توره دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو) از بهره‌برداران ارتباطات سیار سراسر جهان درخواست کرد هر چه سریع‌تر شبکه‌های فراخ‌باند سیار همساز با استاندارد آی‌ام‌تی پیشرفته را ایجاد کنند و از دولت‌ها نیز خواست که مالیات‌های سنگین خدمات و تجهیزات فاوا را کاهش دهند یا حتی حذف کنند تا رشد آتی بخش ارتباطات سیر متوقف نشود.

ادامه مطلب