یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت کمیسیون اروپا از روش زیست محیطی آی‌تی‌یو

itu

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳:۰۰


توصیه‌های ال1440 و ال‌1420 بخش استانداردهای مخابراتی اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات(آی‌تی‌یو-تی) که مختص ارزیابی اثرات زیست‌محیطی فاوا است جزو 10 روش بین‌المللی مورد آزمون اروپا برای ایجاد چارچوب بین‌المللی مشترک برای ارزیابی وضعیت مصرف انرژی و آلایندگی در بخش فاوا است

وایمکس‌نیوز- توصیه‌ی ال 1420 آی‌تی‌یو-تی به نام "روش‌شناسی اثرات زیست‌محیطی کالاها، شبکه‌ها و خدمات فاوایی" روش استانداردی برای ارزیابی اثرات زیست‌محیطی مستقیم و غیر مستقیم کالاها، شبکه‌ها و خدمات فاوایی بر انتشار گازهای گل‌خانه‌ای در بخش صنعت غیرفاوایی به دست می‌دهد و مبتنی بر روش ارزیابی چرخه‌ی عمر است که در ایزو 14040 و ایزو 14044 استاندارد شده است.
توصیه‌ی ال 1440 آی‌تی‌یو-تی به نام"روش‌شناسی ارزیابی اثر فاوا بر مصرف انرژی و انتشار گازهای گل‌خانه‌ای در سازمان‌ها" به الزاماتی حالت استاندارد داده است که سازمان‌ها باید در ارزیابی مصرف انرژی و انتشار گازهای گل‌خانه‌ای رعایت کنند و مبتنی بر ایزو 14064-1 است.
طی تحقیقی به سردمداری کمیسیون اروپا، 27 شرکت و موسسه‌ی فاوایی پیش‌تاز به آزمایش 10 ماهه‌ی روش‌های اندازه‌گیری تدوین شده توسط هستارهای بین‌المللی تدوین استاندارد چون آی‌تی‌یو-تی،ایزو، آی‌ای‌سی، اتسی و قرارداد جی‌اچ‌جی دست زدند.
نتایج این بررسی به تفصیل در گزارشی به نام "ردپای فاوایی: آزمایش روش‌‌های سنجش مصرف انرژی و ردپای کربنی بخش فاوا" انتشار یافته است. در این گزارش آمده است که توصیه‌ی ال 1420 آی‌تی‌یو-تی تنها روش گزارش‌دهی بین‌المللی موجود برای ارزیابی انتشار گاز گل‌خانه‌ای و مصرف انرژی در ارتباط با فاوا در سامان‌های فاوایی و همچنین فعالیت‌های فاوایی در سازمان‌های غیرفاوایی است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو