پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
اپراتور
ايرانيان نت

گفت‌و گوی تفصیلی:

اپراتور چهارم؛ از چالش‌ها تا اینترنت 20 مگی

اسفندماه سال 89 بود که اپراتور چهارم کشور با ماموریتی متفاوت از سایر اپراتورها پروانه‌ای برای شروع به کار دریافت کرد و کارش گسترش شبکه فیبر نوری در سراسر کشور به منظور افزایش سرعت تبادل اطلاعات بود.

ادامه مطلب

فيبرنوري

مذاکره برای توافق دوجانبه

پایان اختلافات مخابرات و اپراتور چهارم

یکی از مسائلی که از زمان راه‌اندازی اپراتور چهارم با ماموریت ایجاد شبکه فیبر نوری در سراسر کشور مطرح شده مخالفت مخابرات با ایجاد چنین اپراتوری بود زیرا در ابتدای ورود این اپراتور شرکت مخابرات عقیده داشت که توسعه شبکه فیبر نوری انحصارا در اختیار شرکت مخابرات است و این شرکت تا به حال در بسیاری از شهرها شبکه فیبر نوری را گسترش داده است.

ادامه مطلب

فيبر نوري

رایزنی اپراتور چهارم و رایتل

فیبر نوری پاشنه آشیل نسل سوم ارتباطی شد

مدیر عامل اپراتور چهارم با اشاره به این‌که راه‌اندازی نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی نقطه شروع کار فیبر نوری در کشور به حساب می‌آید گفت: در صورت راه اندازی 3G و 4G به هیچ وجه خدمات مربوط به آن را نمی توان روی بستر رادیویی کشور ارائه داد و حتما باید این خدمات از طریق فیبر ارائه شود.

ادامه مطلب

ايرانسل

مدیر عامل اپراتور دوم پاسخ داد:

ایرانسل سالانه چه قدر به دولت پول می‌دهد؟

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی به درآمدزایی ایرانسل برای دولت اشاره کرد و گفت: طی هشت سال گذشته 17میلیارد و 300 هزار تومان درآمدزایی برای دولت داشته‌ایم که از این میان 11 میلیارد و 200 هزار تومان به طور مستقیم پرداخت شده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت سالانه بیش از 2.2 میلیارد تومان پرداختی مستقیم ما به دولت بوده است.

ادامه مطلب

گوشي

يادداشت مهمان

هفت سال چشم پوشي از يک تخلف موبايلي

گاهي بروز برخي اتفاقات هر مخاطبي را متعجب مي کند که چگونه با توجه به نص صريح قانون و حضور دستگاههاي نظارتي متعدد در ايران، مي شود سالها قانوني را اجرا نکرد و از اين بابت هم چيزي گريبان متخلفان را نگيرد؟

ادامه مطلب

هند

سه اپراتور هندی تهدید به خروج از بازار نسل سوم کردند

سه اپراتور بزرگ تلفن همراه هندوستان اعلام کردند اگر دولت رومینگ نسل 3 داخلی را غیرقانونی اعلام کند ترجیح می‌دهند پول پرداختی بابت مجوز نسل 3 را پس بگیرند.

ادامه مطلب

داداش زاده

مديرکل نظارت رگولاتوري:

فعاليت اپراتورهاي خارجي در کشور شکل قانوني ندارد

مديرکل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي فعاليت تعدادي اپراتور خارجي که از شبکه هاي اپراتورهاي مجاز داخل کشور استفاده مي کنند را تاييد کرد و گفت: فعاليت اين اپراتورها شکل قانوني ندارد.

ادامه مطلب

عراق

اپراتور زین عراقی خواستار گذار سریع به خدمات نسل سوم شد

در حالی که عراق در پی رایزنی در مورد چگونگی گذار به فناوری نسل سوم است، بزرگ‌ترین بهره‌بردار این کشور از دولت خواسته است که گذار به تازه‌ترین استانداردهای بی سیم را سریع تر انجام دهد.

ادامه مطلب

سبوحي

معاون رگولاتوري تشريح کرد:

چگونگي حذف دايل‌آپ، تولد اپراتورهاي مجازي و راه‌اندازي اپراتور چهارم

معاون صدور پروانه رگولاتوري از حذف دايل‌آپ و تولد اپراتورهاي مجازي با راه‌اندازي اپراتور چهارم خبر داد و گفت: گام بعدي پس از تصويب رومينگ شبکه‌ها در کميسيون تنظيم مقررات و راه‌اندازي اپراتور سوم، تعريف اپراتورهاي مجازي است.

ادامه مطلب

مخابرات

در ایام نوروز؛

رگولاتوری بر شبکه اپراتورها نظارت می‌کند

رگولاتوری با پایش مستمر شبکه‌های اپراتورها و اعزام تیم‌های سیار برکیفیت شبکه‌ها در طول ایام نوروز نظارت می‌کند.

ادامه مطلب