جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مديرکل نظارت رگولاتوري:

فعاليت اپراتورهاي خارجي در کشور شکل قانوني ندارد

داداش زاده

شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹:۰۰


مديرکل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي فعاليت تعدادي اپراتور خارجي که از شبکه هاي اپراتورهاي مجاز داخل کشور استفاده مي کنند را تاييد کرد و گفت: فعاليت اين اپراتورها شکل قانوني ندارد.

وايمکس نيوز - غلامرضا داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد فعاليت اپراتورهاي خارجي در کشور و عرضه سيم کارت از سوي اين اپراتورها گفت: اين مشکلي است که هم اکنون بخش صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال پيگيري آن است؛ رگولاتوري درصدد بررسي شرايط و ضوابط فروش سيم کارت اپراتورهاي خارجي در کشور است تا پس از آن مجوز فعاليت در اين زمينه صادر شود.
وي با بيان اينکه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بايد بتواند به صورت شفاف فضاي کسب و کار اپراتورها در کشور را آماده کند، گفت: رگولاتوري مانع فعاليت اپراتورهاي خارجي که به صورت مجازي و از طريق شبکه هاي داخل کشور فعاليت مي کنند نيست بلکه به دنبال آن است که بتواند در چارچوب قوانين، فعاليت اين بخش را ساماندهي کند.
مديرکل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اطلاعات دقيقي از تعداد اپراتورهاي خارجي موجود در کشور ارايه نداد و گفت: تعدادي اپراتور هستند که در چارچوب حداقلي ضوابطي که رگولاتوري براي آنها درنظر گرفته است فعاليت دارند اما اين شکل قانوني ندارد.
داداش زاده با تاکيد بر اينکه اين اپراتورها از شبکه هاي موبايل مجاز داخل کشور استفاده مي کنند، گفت: وجود اين اپراتورها به معني مجوز داشتن و قانوني بودن آنها نخواهد بود.
به گزارش وايمکس نيوز پيش از اين يکي از مسوولان رگولاتوري نيز از بررسي شرايط و ضوابط فروش سيم کارت اپراتورهاي خارجي در کشور خبرداد و با اشاره به افزايش تقاضا براي ارايه سيم کارت اپراتورهاي بين المللي در مبادي خروجي کشور گفت: براي حفظ حقوق مردم، آگاهي و اطمينان استفاده کنندگان از نوع و کيفيت خدمات ارايه شده و ارايه سيم کارت به شکل قانوني مطالعات مربوط به تدوين شرايط و ضوابط فروش سيم کارت هاي خارجي از سوي رگولاتوري آغاز شده است.
حسين صميمي بررسي، تجزيه و تحليل وضعيت موجود کشور براي استفاده از سيم کارت هاي خارجي، انجام مطالعات تطبيقي در ساير کشورها و فرصت ها و چالش هاي پيش روي ارايه دهندگان اين سرويس ها را از موضوعاتي عنوان کرد که در اين مطالعات مورد توجه قرار مي گيرد و پس از تدوين شرايط و ضوابط و با رعايت مسايل فني و امنيتي مجوز فعاليت در حوزه فروش سيم کارت اپراتورهاي خارجي صادر مي شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو