شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
شهرهوشمند
تاکسی پرنده

ناسا تست تاکسی پرنده الکتریکی Joby Aviation را آغاز کرد

ناسا به تازگی تست یک هواپیمای الکتریکی عمودپرواز را که تحت عنوان «تاکسی پرنده» نیز شناخته ‌می‌شود، آغاز کرده است.

ادامه مطلب

لپ تاپ

استعلام اماکن برای دریافت مجوز صنفی کاملا الکترونیکی می‌شود

طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی دریافت مجوز صنفی دیگر نیازی به حضور در پلیس اماکن برای دریافت استعلام ندارد و تمام فرایند‌ها در این زمینه کاملا الکترونیکی خواهد شد. هیات مقررات‌زدایی با این کار در پی شفاف و آسان کردن راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است.

ادامه مطلب

هوش مصنوعی

نقش آفرینی هوش مصنوعی در تحول صنایع بزرگ

هوش مصنوعی در صنایع مختلف مثل حمل و نقل، بهداشت و غیره در سراسر جهان کاربرد داشته که در این گزارش به کاربرد هوش مصنوعی در این صنایع می پردازیم.

ادامه مطلب

خودروی خودران

فاصله پنج ساله با خودروهای تمام خودران

تقریبا کسی شک ندارد که خودروهای خودران به زودی سهم بزرگی از بازار خودرو را در اختیار خواهند گرفت. البته یک دهه قبل برخی پیش‌بینی می‌کردند در کمتر از پنج سال شاهد خودروهای کاملا خودران خواهیم بود، اما امروز در سال ۲۰۲۱ هنوز چنین خودرویی را در خیابان‌ها نمی‌بینیم.

ادامه مطلب

اوانو

نسخه جدید وب اپلیکیشن «اوانو» در دسترس کاربران قرار گرفت

به‌منظور راحتی کاربران «اوانو» در استفاده از این اپلیکیشن و دسترسی سریع و آسان به خدمات موجود در «اوانو»، نسخه جدید وب اپلیکیشن «اوانو» در دسترس قرار گرفت. بر همین اساس کاربران سیستم عامل ios می‌توانند با استفاده از این نسخه از خدمات «اوانو» استفاده کنند.

ادامه مطلب

ict

عقب‌افتادگی در حوزه ICT با تاخیر در انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار

تاخیر در سیاست‌گذاری، انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار باعث وارد آمدن ضرر غیرقابل جبران و ایجاد عقب‌افتادگی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ می‌شود و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران معتقد است این موضوع باید به‌عنوان یک مسئله استراتژیک در برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد نظر قرار گیرد.

ادامه مطلب

شهرهوشمند

توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند توسط فناوران داخلی

توسعه مفاهیم مرتبط با حمل‌ونقل هوشمند از جمله اهدافی است که معاونت علمی را به برگزاری رویدادی فناورانه ترغیب کرد.

ادامه مطلب

مدیریت

۱۵ مدیر برتر حوزه دولت‌الکترونیکی دولت دوازدهم معرفی شدند

۱۵ مدیر در حوزه دولت الکترونیکی در دولت گذشته به عنوان مدیر برتر انتخاب شدند و در میان این لیست نام عیسی‌زارع‌پور وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات نیز به چشم می‌خورد.

ادامه مطلب

شبکه ملی اطلاعات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد

اتصال ۴۵ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر ۶۴ درصد کل مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، گفت: جمع کل مدارس ابلاغی به شرکت مخابرات ایران ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه بوده که تا مرداد امسال ۴۵ هزار و ۳۶۷ مدرسه از مزایای اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طریق ارتباطات ثابت یا سیار بهره‌مند شده‌اند.

ادامه مطلب

بلاکچین

توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در تهران هوشمند

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران با بیان این‌که استفاده از فناوری‌های دیجیتال و تحول‌آفرین، شرط لازم حرکت به سمت شهر هوشمند است، تاکید کرد: استراتژی ما در تهران هوشمند، به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها برای بالابردن کیفیت زیست شهروندان و مدیریت بهتر شهر است.

ادامه مطلب